انقلاب در آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
انقلاب در آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

  ۱۶۴۱ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این تعداد ۱۴۷۰ روستا دارای تاسیسات آب می باشند. به گزارش صبح اقتصاد،دکتر فیض اله پاسره در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز از شبکه استانی دنا به اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید با اجرای چندین پروژه آبرسانی روستایی، شاخص برخورداری […]

 

۱۶۴۱ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این تعداد ۱۴۷۰ روستا دارای تاسیسات آب می باشند.

به گزارش صبح اقتصاد،دکتر فیض اله پاسره در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز از شبکه استانی دنا به اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید با اجرای چندین پروژه آبرسانی روستایی، شاخص برخورداری از آب شرب در روستاها از ۶۸ درصد به ۷۳/۱۵ رسیده و می توان گفت هم اکنون حدود ۹۰ درصد از روستاهای استان دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: علاوه بر روند اجرایی و تکمیل بیش از ۱۰۰ پروژه آبرسانی، در دو سال اخیر ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی، ۹ پروژه تک روستایی با پوشش ۴۸۰ روستا با جمعیتی قریب به ۱۰۷ هزار نفر از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر ۳۸۱ میلیارد ریال تعریف و عملیاتی شد و یا در حال اجرا است.

پاسره با اشاره به اهمیت سلامت آب تصریح کرد: تهیه و تامین آب با کیفیت همیشه بر کمیت آن ارجحیت داشته، در همین راستا نظارت مستمر بر کیفیت آب آشامیدنی روستاها با هماهنگی خانه های بهداشت در سراسر استان یک اصل فراموش نشدنی شرکت است.

وی گفت: تاسیس یکی از کم نظیرترین آزمایشگاه های آب کشور با پیشرفته ترین فناوری ها و دستگاه  روز(دستگاه هایی از جمله: gc/ms ، bode و cod ، اتوکلاو، کوره بک، کدورت سنج، do ، ph سنج و…)  که میتواند آزمایشگاه مرجع در استان و حتی جنوب کشور باشد، در راستای اطمینان از سلامت آب مصرفی روستائیان عزیز با پیشرفتی بالغ بر ۹۰ درصد به زودی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: برای اولین بار در استان روش نوین گند زدایی آب با روش الکترولیز نمک طعام، بدون استفاده مستقیم از کلر، با کیفیت بالاتر و اطمینان حداکثری برای سلامت مردم را اجرا کردیم و هم اکنون ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام در شهرستان های استان استقرار یافته و تلاش ما بر اینست این روش برای کل استان اجرا شود.

پاسره به رعایت حقوق شهروندی هم اشاره کرد و گفت: برخورد با قریب به ۵۰۰۰ انشعاب غیرمجاز از ۹۵ تا کنون در راستای جلوگیری از تضییع حقوق سایر مشترکان، الکترونیکی کردن روند قرائت ، صدور و پرداخت قبوض برای افزایش اطمینان مردم و جلوگیری از هرگونه تخلف در این چرخه، برقراری سامانه های ارتباط مستقیم روستائیان عزیز با کلیه مسئولان و بیان خواسته ها و نظراتشان، انجام کارهای با کیفیت برای و مواردی از این دست در زمینه حقوق حقه مشترکان عملیاتی شده است.

وی گفت: با توجه به محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی بر تصفیه فاضلاب ارجحیت دارد با این وجود برای حراست از منابع آبی و جلوگیری از آلودگی آب ها به ویژه در بالا دست سدها و منابع زیر زمینی اولین فاضلاب روستایی استان در شوتار را به مرحله اتصال مشترکان و بهره برداری نهایی رساندیم.

پاسره گفت: علاوه بر این در دو شهرستان بویراحمد و گچساران نیز دو پروژه فاضلاب مطالعه و پبمانکار نیز انتخاب شده که به زودی با اعتبارات صندوق توسعه اسلامی فرایند اجرایی شروع می شود.

فیض اله پاسره بیان کرد: برای تکمیل روند توسعه آبرسانی به روستاهای استان، با تفاهمی که با بنیاد برکت داشتیم قرار شد ۲پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان عملیاتی شود که هم اکنون قرارداد ۱۲ پروژه در حال انعقاد است و به زودی با این اعتبارات و تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، انقلاب مجددی در آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

وی افزود: برخی روستاها با واسطه مشکلاتی که دارند فاقد تاسیسات آب هستند و به صورت سیار با ۱۱ دستگاه تانکر، آبرسانی میشوند که هم اکنون ۱۳۵ روستا با این شرایط در استان داریم که به صورت مستمر از خدمات آبرسانی سیار ما برخوردار می شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان خاطر نشان کرد: با وجود پراکندگی گسترده روستاهای استان، نبود منابع پایدار آب و دسترسی دشواربه برخی روستاها و از طرفی کمبود منابع ریالی، به جد پیگیر تامین آب سالم و بهداشتی برای روستاهای استان بودیم و با جدیت برای بهره مندی مستمر و ایده آل همه روستاهای استان به آب شرب تلاش میکنیم.