ایران، یکی از ۳ قربانی رونالدو در جام‌های جهانی
ایران، یکی از ۳ قربانی رونالدو در جام‌های جهانی

کریستیانو رونالدو در ۳ جام جهانی تنها ۳ بار موفق به گلزنی شده که یکی از گل‌هایش مقابل ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ و دیگر گل‌ها مقابل کره شمالی و آمریکا بوده‌اند.  شکی در این نیست که کریستیانو رونالدو یک ماشین گلزنی است، کسی که باعث بردن بازی‌‎ها می‏‌شود و رکوردها را می‏‌شکند. او تا […]

کریستیانو رونالدو در ۳ جام جهانی تنها ۳ بار موفق به گلزنی شده که یکی از گل‌هایش مقابل ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ و دیگر گل‌ها مقابل کره شمالی و آمریکا بوده‌اند.

 شکی در این نیست که کریستیانو رونالدو یک ماشین گلزنی است، کسی که باعث بردن بازی‌‎ها می‏‌شود و رکوردها را می‏‌شکند. او تا اینجا ۸۱ گل برای تیم ملی فوتبال پرتغال زده و بازیکنانی مانند داوید ویا، میروسلاو کلوزه، پله، دروگبا، رابی کین و … را پشت سر گذاشته است.

اما رکورد کاپیتان تیم ملی پرتغال مقابل تیم‎هایی که قهرمان جام جهانی شدند فاجعه بوده است. در ۲۲ بازی مقابل ۷ تیمی که قهرمان جام جهانی شدند رونالدو تنها یک بار در فوریه سال ۲۰۱۱ گل زده است، آن هم مقابل آرژانتین و در دیداری که با پنالتی دقیقه نهایی لیونل مسی بازی به نفع آلبی سلسته به پایان رسید.

مقابل اسپانیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، برزیل، ایتالیا و آرژانتین او عملکرد خوبی نداشته است. جام جهانی روسیه، پنجمین بار خواهد بود که رونالدو مقابل اسپانیا قرار می‏‌گیرد. در ۴ دیدار قبل او دو بار برنده و دو بار بازنده بوده است.

رونالدو آمار بد دیگری هم دارد. او در ۳ جام جهانی تنها ۳ بار توانسته گل بزند، یک بار مقابل ایران در سال ۲۰۰۶، کره شمالی در سال ۲۰۱۰ و آمریکا در سال ۲۰۱۴.