حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فیتور۲۰۱۸
حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فیتور۲۰۱۸

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فیتور۲۰۱۸ خبر داد. عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا ۲۸ دی ماه تا دوم بهمن ماه سال جاری در مادرید برگزار می‌شود و ایران نیز در این […]

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فیتور۲۰۱۸ خبر داد.

عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا ۲۸ دی ماه تا دوم بهمن ماه سال جاری در مادرید برگزار می‌شود و ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. ۲۲ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی برای حضور در غرفه ایران که دارای ۳۰۴ متر مربع متراژ است، ثبت‌نام کرده‌اند و سعی شده تا موقعیت قرارگیری غرفه ایران در نمایشگاه بهتر از سال‌های گذشته باشد در این زمینه طرف اسپانیایی این همکاری را در انتخاب فضا و موقعیت با ما داشته است حتی اگر درخواست تغییر جایگاه را داشتیم باز هم می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اما اکنون این جایگاه در موقعیت مناسبی از نمایشگاه است.

وی ادامه داد: اواخر مهر ماه جلسه ای با چند تن از توراپراتورهای ایران برگزار کردیم و روی موقعیت و طراحی غرفه صحبت شد که همگی موافق آن بودند با این وجود جلسه دیگری نیز تا ده روز دیگر برپا خواهد شد. در طراحی غرفه نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داده ایم.

اسلامی افزود: تلاش شد تا از دو ایرلاین مهم ایران برای حضور در نمایشگاه دعوت شود. با مدیرعامل یکی از این ایرلاین‌ها مذاکره مفصلی انجام دادیم اما هنوز پاسخی به ما نداده‌اند ولی با ایرلاین دیگر به نتیجه رسیدیم و آنها در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: امسال در طراحی غرفه ایران تغییراتی داده شد. با وجود اینکه ۲۶ آژانس درخواست حضور کرده بودند اما توانستیم برای ۲۲ آژانس و شرکت  جانمایی کنیم این درحالی است که سال گذشته ۱۸ شرکت مسافرتی ایرانی در نمایشگاه فیتور حضور داشتند .

اسلامی گفت: امسال برای معرفی ظرفیت آژانس‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور در نمایشگاه فیتور دو سالن در نظر خواهیم گرفت. همچنین امسال با شبکه جام جم مکاتبه ای کردیم و درخواست شد که از الان کار تبلیغاتی برای ایران را انجام دهد و پخش مستقیم از نمایشگاه فیتور را به نتیجه رساندیم. خبرگزاری EFE  هم از اواخر آذر ماه کار اطلاع رسانی را انجام می دهد. با سفارت ایران در اسپانیا نیز صحبت شده تا در حین برپایی نمایشگاه ، از خبرنگاران خارجی دعوت شود درباره جاذبه ها و غرفه ایران گزارش هایی تهیه کنند.

اسلامی بیان کرد: در اسپانیا دو نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری داریم که با آن‌ها صحبت شد تا پیگیر مسائل مربوط به نمایشگاه باشند. اقداماتی مانند دعوت از برخی توراپراتورهای بزرگ، هماهنگی کارهای هنری و دعوت از مهمانان خاص به عهده آقای زرین پنجه و ارتباط با خبرگزاری EFE و دعوت از مقامات رسمی بارسلون و پیگیری برپایی شب ایرانی نیز بر عهده آقای محمدی راد به عنوان نمایندگان ما در اسپانیاست.

وی ادامه داد: ایراداتی به مراسم شب ایرانی سال گذشته که در حاشیه نمایشگاه فیتور برگزار شده بود، وارد شد ولی امسال درصدد رفع آن مشکلات هستیم. معتقدیم که چون قرار است برای مشتریان اروپایی بسته گردشگری عرضه کنیم می‌بایست با افراد مهم نیز در ارتباط باشیم بنابرانی از سفارت درخواست کردیم که از توراپراتورهای اروپایی، نمایندگان مجامع رسمی مثل سازمان جهانی جهانگردی، سرمایه گذاران مهم گردشگری دعوت شود تا در مراسم شب ایرانی و در غرفه ایران شرکت کنند.