بازگشت ۱۱۵۰واحد تولیدی به چرخه اقتصاد
بازگشت ۱۱۵۰واحد تولیدی به چرخه اقتصاد

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد از آغاز دولت دوازدهم (شهریورماه پارسال) تا پایان اردیبهشت ماه امسال یک هزار و ۱۵۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شهرک های صنعتی به چرخه اقتصادی بازگشت. آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد با احیای یک هزار و ۱۵۰ واحد تولیدی در […]

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد از آغاز دولت دوازدهم (شهریورماه پارسال) تا پایان اردیبهشت ماه امسال یک هزار و ۱۵۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شهرک های صنعتی به چرخه اقتصادی بازگشت.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد با احیای یک هزار و ۱۵۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی، ۱۷ هزار و ۷۵۳ نفر سر کار خود برگشته اند.

در این مدت ۱۶ هزار و ۲۷۵ فقره جواز تاسیس صنعتی با حدود ۱۴۳۶ میلیارد ریال سرمایه صادر شد که پیش بینی می شود اشتغال ۳۷۶ هزار و ۲۱۷ نفر را به دنبال داشته باشد.
برپایه این آمارها، در ۹ ماه یاد شده چهار هزار و ۲۲۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با ۲۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سرمایه صادر شد که می تواند به اشتغالزایی برای ۷۸ هزار و ۹۱۴ نفر بینجامد.
همچنین ۳۰۲ هزار و ۴۱۴ فقره پروانه صنفی در این ۹ ماه صادر شد.

** بخش معدن
از شروع به کار دولت دوازدهم (شهریورماه ۱۳۹۶) تا پایان اردیبهشت ماه امسال، ۷۷۰ فقره پروانه اکتشاف معدن صادر شد.
همچنین ۳۷۷ گواهی کشف معدن با تناژ ذخیره قطعی بیش از ۶۲۱ میلیون و ۴۹۰ هزار تن صادر شد که هزینه عملیات اکتشافی آنها ۵۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.
در این مدت، ۵۰۴ پروانه بهره برداری معدن با میزان استخراج رسمی بیش از ۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تن صادر شد که پیش بینی می شود به اشتغالزایی برای چهار هزار و ۱۵۸ نفر منجر شود.
هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت: میزان صادرات غیرنفتی در ۲ ماه آغازین امسال، ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که ۵٫۸ میلیارد دلار آن به بخش صنعت اختصاص داشت و ۲۰۰ میلیون دلار هم سهم بخش معدن بود.
«محمد شریعتمداری» وی افزود: در ۲ ماه امسال برای تاسیس واحدهای صنعتی جدید ۲۲٫۲ درصد از نظر تعداد افزایش تقاضا مطرح شده که بیانگر علاقه مندی مردم به تولید است.
شریعتمداری از وجود حدود ۵۷۰۰ معدن فعال در کشور خبر داد و افزود: به تازگی ۴۰ پهنه امیدبخش معدنی شناسایی شده و بهره برداری از آنها، افزایش تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت.