برپایی جشنواره تئاتر فجر در بهمن و اسفند ۹۷
برپایی جشنواره تئاتر فجر در بهمن و اسفند ۹۷

سی‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امسال پس از پایان جشنواره فیلم و همچنین دهه فجر برگزار می‌شود. دست‌اندرکاران جشنواره‌ی تئاتر فجر تصمیم گرفته‌اند امسال این رویداد را به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه دیرتر برگزار کنند و از آنجا که این ایام از ۳۰ دی‌ماه شروع می‌شود و تا ۲۰ بهمن‌ماه ادامه دارد و از ۱۲ […]

سی‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امسال پس از پایان جشنواره فیلم و همچنین دهه فجر برگزار می‌شود.

دست‌اندرکاران جشنواره‌ی تئاتر فجر تصمیم گرفته‌اند امسال این رویداد را به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه دیرتر برگزار کنند و از آنجا که این ایام از ۳۰ دی‌ماه شروع می‌شود و تا ۲۰ بهمن‌ماه ادامه دارد و از ۱۲ بهمن هم جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، جشنواره تئاتر را به پایان جشنواره فیلم موکول کرده‌اند که تداخلی با هم نداشته باشند.

با این حال از آنجا که جشنواره تئاتر فجر قرار است از ۲۲ بهمن‌ماه تا چهارم اسفند برگزار شود باز هم با جشنواره موسیقی فجر تداخل دارد که البته دبیر جشنواره این تداخل را به همزمانی با جشنواره فیلم فجر ترجیح داده است. در این بین پیش بینی می‌شود اگر تداخل زمانی جشنواره‌ی موسیقی و تئاتر اتفاق بی‌افتد، تالار وحدت که در سال‌های گذشته برای اجراهای گروه‌های خارجی در جشنواره مورد استفاده قرار می‌گرفت، در اختیار این رویداد نباشد.

تغییر زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر پیش از این هم سابقه داشته و سال‌ها قبل تلاش زیادی شد که جشنواره‌های فیلم و فجر تداخلی با هم نداشته باشند به همین دلیل جشنواره تئاتر از یکم تا ۱۲ بهمن و جشنواره فیلم از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شد.

البته دو سال قبل نیز به دلایلی مشابه زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر تغییر کرد که چهار روز تداخل آن با جشنواره تئاتر بویژه در بخش خبررسانی اثرگذار بود.

جشنواره‌ی تئاتر فجر امسال به دبیری نادر برهانی مرند برگزار می‌شود.