بهترین کتاب ورزشی سال انتخاب شد
بهترین کتاب ورزشی سال انتخاب شد

فرانسواز گیوم لورن به عنوان برنده جایزه ژول ریمه ۲۰۱۷ انتخاب شد. به نقل از لیور، اعضای گروه داوران جایزه ژول ریمه جایزه امسال خود را به فرانسواز -گیوم لورن برای رمان جوانانه وی با عنوان «پسری که می‌دوید» از انتشارات سارابکان اهدا کردند. لورن که نویسنده و روزنامه‌نگار است برنده ششمین دوره این جایزه […]

فرانسواز گیوم لورن به عنوان برنده جایزه ژول ریمه ۲۰۱۷ انتخاب شد.

به نقل از لیور، اعضای گروه داوران جایزه ژول ریمه جایزه امسال خود را به فرانسواز -گیوم لورن برای رمان جوانانه وی با عنوان «پسری که می‌دوید» از انتشارات سارابکان اهدا کردند.

لورن که نویسنده و روزنامه‌نگار است برنده ششمین دوره این جایزه است.

این رمان داستان مرد جوانی به نام سون کی-چونگ را روایت می‌کند که جوانی کره‌ای است و با لباس ژاپن در المپیک برلین ۱۹۳۶ شرکت کرد. این مرد جوان نه تنها برنده دوی ماراتون شد بلکه رکورد المپیک را شکست. اما پس از رقابت‌ها او تصمیم گرفت تا دست از ورزش بردارد و برای استقلال کشورش که آن زمان تحت تسلط ژاپن بود، مبارزه کند.

جایزه ژول ریمه از سال ۲۰۱۲ اهدا می‌شود و به کتابی فرانسوی یا خارجی که در زمینه ورزش باشد، اهدا می‌شود.

این جایزه ۵ هزار یورویی به کتابی در ژانر رمان، بیوگرافی یا مجموعه داستان کوتاه اهدا می‌شود که از طریق ادبیات به موضوع ورزش پرداخته باشد.

ژول ریمه کسی بود که از اواخر قرن نوزدهم با کلوپ ستاره سرخ برای همبستگی اجتماعی از طریق ورزش تلاش کرد.

این چهره فرانسوی که ۱۸۷۳ متولد شد از ۱۹۱۹ تا ۱۹۴۵ رییس فدراسیون فوتبال فرانسه و از ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۴ رییس فیفا بود. او به خاطر ابتکار طرح جام جهانی مشهور است. این طرح او بود که به برگزاری اولین جام جهانی در ۱۹۳۰ را دامن زد و در نتیجه جام اهدایی آن مسابقات نیز «جام ژول ریمه» نام داشت. وی سال ۱۹۵۶ درگذشت.