بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند
بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند

بورس‌های آسیایی در معاملات دوشنبه که سهام شرکتهای فناوری مسیر نزولی هفته گذشته را ادامه دادند، با کاهش روبرو شدند. حتی انتشار اخبار توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای کره شمالی تا پیش از دیدار کیم جونگ اون- رهبرکره شمالی- و دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- نیز نتوانست به صعود بازارها کمک کند. بعد از آن […]

بورس‌های آسیایی در معاملات دوشنبه که سهام شرکتهای فناوری مسیر نزولی هفته گذشته را ادامه دادند، با کاهش روبرو شدند. حتی انتشار اخبار توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای کره شمالی تا پیش از دیدار کیم جونگ اون- رهبرکره شمالی- و دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- نیز نتوانست به صعود بازارها کمک کند.

بعد از آن که توجه بازارها از بحران سوریه و جنگ تجاری آمریکا و چین به صورت‌های درآمد شرکت‌ها معطوف شد، انتشار چندین گزارش درخصوص فروش گوشی های آیفون، نمادهای تکنولوژی در سراسر جهان را تکان داد. در معاملات روز جمعه بورس های وال استریت، این غول آمریکایی ۴ درصد از ارزش سهام خود را از دست داد و این باعث کاهش هر ۳ شاخص مهم بورس وال استریت شد و شاخص ” داو جونز” با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۴۴۶۲.۹۴ واحد رسید. این زیان‌ها امروز به تامین کنندگان آسیایی اپل نیز رسید.

شاخص ” نیک کی ۲۲۵” ژاپن” با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲۰۸۵.۹۰ واحد رسید، شاخص ” هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۰۲۰۹.۸۰ واحد و شاخص ” شانگهای کامپوزیت” با ۰.۴ درصد کاهش به ۳۰۶۰.۲۱ واحد رسیدند. در کره جنوبی بورس سئول ۰.۳ درصد و در نیوزلند بورس ولینگتون ۰.۱ درصد کاهش یافتند، بورس تایوان هم با ۰.۴ درصد کاهش بسته شد. بورس های سیدنی استرالیا و سنگاپور برخلاف سایر بازارهای مهم آسیایی روندی صعودی داشتند و به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۱ درصد افزایش یافتند.

در بازار نفت با وجود کاهش اند، قیمتها هنوز هم در بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۴ تاکنون قرار دارند. خالد الفالح- وزیر انرژی عربستان- گفت بازار جهانی ظرفیت جذب قیمت های بالاتر را دارد. استفان اینس- رئیس مرکز آسیا-اقیانوسیه موسسه ” اواندا” نیز گفت: هماهنگی زیادی بین اوپک و روسیه وجود دارد و طرفین متعهد به توقف عرضه بیش از حد هستند که برای حمایت از افزایش قیمت ها باید ادامه یابد.

نفت ” وست تگزاس اینتر مدیت” با ۲۲ سنت کاهش به ۶۸.۱۸ دلار در هر بشکه و نفت برنت با ۱۸ سنت کاهش به ۷۳.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.

در بازار ارز نیز پس از آن که مارک کارنی- رئیس بانک مرکزی انگلیس- با اظهاراتش در خصوص چشم انداز افزایش نرخ بهره ماه آینده، باعث ناامیدی معامله گران پوند شد که روی هزینه استقراض بالاتر شرط بسته بودند شد، هر پوند از ۱.۴۰۱۴ دلار به ۱.۴۰۱۰ دلار رسید.

هر دلار از ۱۰۷.۶۲ ین به ۱۰۷.۸۲ ین افزایش یافت و هر یورو از ۱.۲۲۸۶ دلار به ۱.۲۲۶۸ دلار رسید.