تجزیه‌طلبی و تشدید اختلافات قومیتی و مذهبی را نمی‌پذیریم
تجزیه‌طلبی و تشدید اختلافات قومیتی و مذهبی را نمی‌پذیریم

روحانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:مردم کردستان عراق همسایگان خوب و برادران عزیز ما هستند؛اماتجزیه طلبی که از سوی بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده نمی پذیریم. رئیس جمهور با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تجزیه‌طلبی و تشدید اختلافات قومیتی و مذهبی را که از سوی بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده، نمی‌پذیریم. متن […]

روحانی

روحانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:مردم کردستان عراق همسایگان خوب و برادران عزیز ما هستند؛اماتجزیه طلبی که از سوی بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده نمی پذیریم.

رئیس جمهور با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تجزیه‌طلبی و تشدید اختلافات قومیتی و مذهبی را که از سوی بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده، نمی‌پذیریم.

متن کامل این پست به شرح زیر است:

«اراده دولت ایران و ترکیه بر افزایش مبادلات تجاری دو کشور تا مرز ۳۰ میلیارد دلار است. توسعه روابط بانکی، تجارت با پول ملی و فعالیت ۲۴ ساعته سه مرز میان دو کشور برای ترانزیت کالا، از جمله تصمیماتی بود که در مذاکرات امروز با رئیس جمهور ترکیه اتخاذ شد.

مردم کردستان عراق همسایگان خوب و برادران عزیز ما هستند و نمی‌خواهیم فشاری بر آنها وارد شود؛ اما تجزیه طلبی و تشدید اختلافات قومیتی و مذهبی را که از سوی بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده، نمی‌پذیریم. در این خصوص ایران و ترکیه، موضوع قاطع و واحدی دارند و تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ وجه نخواهند پذیرفت.

طی این سفر ۴ یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و ترکیه به امضا رسید.»