تغییر مالکیت ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران
تغییر مالکیت ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران

در هفته منتهی به ۱۳ تیر ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخ ۱۳ تیر ۱۳۹۷ به عدد ۱۱۲ هزار و ۴۹۰ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۱۶۵ واحد افزایش داشته است. گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت […]

در هفته منتهی به ۱۳ تیر ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخ ۱۳ تیر ۱۳۹۷ به عدد ۱۱۲ هزار و ۴۹۰ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۱۶۵ واحد افزایش داشته است.

گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته ‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در هفته منتهی به ۱۳ تیرماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه  ۱۳ تیر ۱۳۹۷ به عدد ۱۱۲ هزار و ۴۹۰ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۱۶۵ واحد افزایش داشته است.

تعداد روزهای کاری این هفته ۵ روز بود و حجم معاملات ۶۹۱۱ میلیون سهم و ارزش آن ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته که ۵ روز کاری داشت ۵۱ درصد کاهش داشته است.

ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد ۴۳۰۰۸۱۴ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۰٫۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین در هفته منتهی به ۱۳ تیر ماه ۹۷، شاخص کل با ۱۶٫۸ درصد افزایش به رقم ۱۱۲ هزار و ۴۹۰  واحد رسید و شاخص کل هم وزن با ۸٫۳ درصد افزایش عدد ۱۸۷۰۵ واحد را تجربه کرد

صنعت فلزات اساسی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به ترتیب با ۲۸ درصد و ۱۸٫۳ درصد به خود اختصاص داده است.

در ۳۰ روز منتهی به ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۷، « استخراج کانه های فلزی» با بازدهی مثبت ۴۱٫۴ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «استخراج سایر معادن» با کاهش ۵٫۸ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با رشد ۱٫۶درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو (NIKKEI 225) با افت ۲٫۵ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.