تلاطم بازارهای آسیا قبل از ضرب‌الاجل وضع تعرفه چین-آمریکا
تلاطم بازارهای آسیا قبل از ضرب‌الاجل وضع تعرفه چین-آمریکا

روز پنج‌شنبه درحالی‌که بازارهای مالی در آستانه ضرب‌الاجل وضع تعرفه آمریکا بر کالاهای چین، در شرایطی بسیار پر اضطراب قرار دارند، سهام آسیا دچار تلاطم شد و ارزهای مهم درجا زدند. به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه درحالی‌که بازارهای مالی در آستانه ضرب‌الاجل وضع تعرفه آمریکا بر کالاهای چین، در شرایطی بسیار پر اضطراب قرار […]

روز پنج‌شنبه درحالی‌که بازارهای مالی در آستانه ضرب‌الاجل وضع تعرفه آمریکا بر کالاهای چین، در شرایطی بسیار پر اضطراب قرار دارند، سهام آسیا دچار تلاطم شد و ارزهای مهم درجا زدند.

به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه درحالی‌که بازارهای مالی در آستانه ضرب‌الاجل وضع تعرفه آمریکا بر کالاهای چین، در شرایطی بسیار پر اضطراب قرار دارند، سهام آسیا دچار تلاطم شده و نرخ اکثر ارزهای مهم متوقف شده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۱ درصد افت کرد. این شاخص امروز به طور پیاپی وارد منطقه قرمز شد و از آن خارج شد. این هفته شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی ۱.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه خود افت کرد.

نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد کاهش یافت. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲ درصد افت کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد پایین آمد و کامپوزیت شانگهای ۰.۱ درصد تضعیف شد.

در ۶ جولای(به وقت امریکا) قرار است تعرفه‌های آمریکا بر ۳۴ میلیارد دلار از واردات چینی اجرایی شوند. پکن قول داده است که این تعرفه‌ها را تلافی کند.

در بازار ارز، یورو با تغییری اندک در نرخ ۱.۱۶۵۷ دلار تبادل شد.

مقامات اروپایی به رویترز خبر دادند که چین درحال فشار آوردن به اروپا برای صدور یک بیانیه مشترک قدرتمند در برابر اقدامات تجاری محافظه‌کارانه آمریکا می‌باشد.

یوآن چین اندکی افت کرد. هرچند ارز چینی نرخ خود را نسبت به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه‌ای که اخیرا ثبت کرده بود بهبود داده است.

دلار در برابر ین تقریبا ثابت بود و در نرخ ۱۱۰.۴۲۰ ین در برابر هر دلار، تبادل شد.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۱۵ درصد پایین آمد و به رقم ۹۴.۵۱۰ واحد رسید.