نظرسنجی از کارشناسان نشان داد که پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت از یک سو و رشد تقاضای نفت از سوی دیگر موجب تثبیت قیمت بالای نفت در سال آینده میلادی می‌شود. به نقل از رویترز؛  نظرسنجی این خبرگزاری از کارشناسان نشان داد که تلاش‌های روسیه و اوپک برای کاهش تولید نفت و همچنین پیش […]

نظرسنجی از کارشناسان نشان داد که پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت از یک سو و رشد تقاضای نفت از سوی دیگر موجب تثبیت قیمت بالای نفت در سال آینده میلادی می‌شود.

به نقل از رویترز؛  نظرسنجی این خبرگزاری از کارشناسان نشان داد که تلاش‌های روسیه و اوپک برای کاهش تولید نفت و همچنین پیش بینی رشد تقاضای نفت در جهان سبب می‌شوند قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۶۰ دلار برای هر بشکه باقی بماند.

نظرسنجی از ۳۲ اقتصاددان و تحلیلگر نشان داد که میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال آینده میلادی ۵۹ دلار و ۸۸ سنت خواهد بود که نسبت به برآوردهای پیشین بالاتر است.

قیمت نفت که در هفته گذشته به بالاترین حد دو سال و نیم اخیر رسید، از آغاز سال جاری میلادی تا کنون و پس از اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک، از ۳۰ درصد رشد برخوردار شده است.

کارشناسان همچنین پیش‌بینی کردند با توجه به رشد تقاضای نفت در قاره آسیا، عرضه نفت به این منطقه افزایش خواهد یافت.

میانگین برآوردهای کارشناسان درباره قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۵ دلار و ۷۸ سنت و بالاتر از برآوردهای پیشین بود.