تیراندازی به کودکان و نوجوانان شرم‌آور است
تیراندازی به کودکان و نوجوانان شرم‌آور است

فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در واکنش به اظهارات مقام نظامی اسرائیل در انتقاد از وی در توئیترش نوشت، تیراندازی به کودکان و نوجوانان شرم‌آور است، شهادت امروز نوجوانی در غزه چگونه به روند صلح کمک خواهد کرد!  به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح […]

فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در واکنش به اظهارات مقام نظامی اسرائیل در انتقاد از وی در توئیترش نوشت، تیراندازی به کودکان و نوجوانان شرم‌آور است، شهادت امروز نوجوانی در غزه چگونه به روند صلح کمک خواهد کرد!

 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در واکنش به اظهارات مقام نظامی اسرائیل در انتقاد از وی در توئیترش نوشت، تیراندازی به کودکان و نوجوانان شرم‌آور است، شهادت امروز نوجوانی در غزه چگونه به روند صلح کمک خواهد کرد.

بیانیه شدیداللحن هماهنگ‌کننده روند صلح خاورمیانه در سازمان ملل در خصوص شهادت نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی منجر به واکنش مقام نظامی رژیم صهیونیستی شد.

وی در انتقادی تند از ملادینوف گفت: اظهارات او هیچ خدمتی به روند صلح نمی‌کند.

ملادینوف نیز در پاسخ به فرمانده نظامی اسرائیلی اظهار داشت، کشتار کودکان است که خدمتی به روند صلح نمی‌کند. این اقدامات خشونت را تغذیه کرده و منجر به کشتار بیشتر می‌شود.

ملادینوف خواستار انجام تحقیقات مستقل در خصوص شهادت ایوب و غیره در وقایع غزه شد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین از شهادت “محمد ابراهیم ایوب”، نوجوان فلسطینی ۱۵ ساله با گلوله سربازان اسرائیلی خبر داد که در جریان درگیری‌ها با ارتش رژیم صهیونیستی در چهارمین جمعه “راهپیمایی بازگشت” در غزه روی داد.

ملادینوف بر ضرورت عدم استفاده از زور افراطی مگر به عنوان آخرین گزینه و در مواردی مشخص تاکید کرد و گفت، فلسطینیان باید از درگیری‌ها در دیوار حائل در غزه اجتناب کنند.

فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت، چنین اقداماتی از سوی ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل صورت گرفته، به همین دلیل باید این رژیم تحقیقات لازم را انجام دهد.

وی بر انجام تحقیقات کامل درباره حوادث این چنینی به منظور از بین بردن حلقه خشونت و ناآرامی‌ها تاکید کرد.