توصیف فیفا از ایران: تیمی در دستان مربی کارآزموده و امیدوار به جانشین دایی
توصیف فیفا از ایران: تیمی در دستان مربی کارآزموده و امیدوار به جانشین دایی

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸، اشاره‌ای هم به تیم ملی ایران داشته است. در آستانه برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت فدراسیون جهانی فیفا گزارشی برای معرفی ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها منتشر کرده که تیم ملی ایران هم یکی از آنها است. فیفا اطلاع‌رسانی‌اش […]

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در معرفی ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸، اشاره‌ای هم به تیم ملی ایران داشته است.

در آستانه برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت فدراسیون جهانی فیفا گزارشی برای معرفی ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها منتشر کرده که تیم ملی ایران هم یکی از آنها است.

فیفا اطلاع‌رسانی‌اش درباره ایران را با معرفی سرمربی این تیم آغاز می‌کند و می‌نویسد: کارلوس کی‌روش، سرمربی با تجربه پرتغالی سومین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. او که اولین بار کشور خودش پرتغال را سال ۲۰۱۰ به جام جهانی رساند، سال ۲۰۱۴ برای اولین بار همراه با ایران به جام جهانی رفت. کی‌روش که به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۰ ساله‌های پرتغال دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شده است، تقریباً بی‌عیب و نقص تیمش را از مرحله انتخابی به مرحله نهایی جام جهانی رساند و ایران اولین تیم آسیایی بود که به این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

فیفا سپس به گلی که صعود ایران را به جام جهانی قطعی کرد، اشاره کرده است، گلی که در پیروزی خانگی تیم ملی ایران برابر ازبکستان در تاریخ ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۷ (۲۲ خرداد) به ثمر رسید.

فدراسیون جهانی فوتبال در این خصوص می‌نویسد: گلی که دومین حضور متوالی ایران به جام جهانی را قطعی کرد، توسط مهدی طارمی با یک ضربه مواج توسط مهدی طارمی به ثمر رسید که حسن ختام عملکرد خوب ایران در مسیر رسیدن به روسیه بود.

فیفا سپس به معرفی ستاره احتمالی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخته و درباره او اینگونه نوشته است: سردار آزمون؛ او کسی است که به عنوان جانشین اسطوره گلزن تیم ملی ایران، علی دایی شناخته می‌شود. او از جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۵ که بازی‌هایش به چشم آمد، روند خوبی را در پیش گرفته است. این بازیکن تکنیکی که برای هواداران تیم ملی ایران جایگاهی مانند یک نماد را پیدا کرده است در تیم روبین کازان توپ می‌زند.