کد خبر:13725
پ
۱۱۸۵۴۱۱_۴۴۵

دانستنی های آشپزی که یک زن خانه دار باید بداند

در این مطلب ترفند ها و نکاتی را از جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی بیان می کنیم تا با رعایت این نکات از آشپزی بیش از پیش لذت ببرید. طریقه درست به دست گرفتن چاقو آیا چاقو را به روش صحیح در دست می گیرید؟ هنگامی که چاقو را به […]

در این مطلب ترفند ها و نکاتی را از جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی بیان می کنیم تا با رعایت این نکات از آشپزی بیش از پیش لذت ببرید.

طریقه درست به دست گرفتن چاقو

آیا چاقو را به روش صحیح در دست می گیرید؟ هنگامی که چاقو را به درستی در دست نگه ندارید، کنترل کمی روی آن خواهید داشت و در نتیجه چاقو سر می خورد و احتمال دارد به سطح کار نیز آسیب بزنید. تکنیک خوب استفاده از چاقو این نیست که فقط ایمن باشد، بلکه باید این امکان را به وجود آورد که کنترل بیشتری روی چاقو داشته باشید. پس باید به طریقه ای که چاقو را در دست می گیرید توجه داشته باشید. جایی را که دسته چاقو با فلز تماس دارد با انگشت سبابه و شست خود بگیرید و بقیه انگشتان خود را دور دسته چاقو قرار دهید.سس بشامل

سس بشامل که به سس سفید نیز معروف است ترکیبی از کره، آرد و شیر است. با وجود اینکه این سس ابتدا در اشپزی ایتالیایی کاربرد داشت، اما در حال حاضر جزئی از سس های اصلی آشپزی فرانسوی به شمار می رود.
 ترفندهایی که یک زن خانه دار باید بداند

لازانیا از جمله  غذاهایی است که به این سس نیاز دارد. برای تهیه یک پیمانه سس بشامل باید ۲ قاشق سوپ خوری کره را گرم کرده و ۱۲ قاشق سوپخوری آرد را در آن تفت دهید و مرتب هم بزنید تا حباب هایی ایجاد شود (حدود ۲ دقیقه). سپس یک و یک چهارم پیمانه شیر داغ را اضافه کرده و هم بزنید تا سس غلظت یابد. در پایان نمک و فلفل سیاه بزنید و حدود ۲ الی ۳ دقیقه دیگر به پخت مواد ادامه دهید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه میوه خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل است. این چاشنی بومی کشور هند است و در حفظ سلامت نقش مهمی دارد. فلفل سیاه شاید بهترین و محبوب ترین چاشنی مورد استفاده در جهان باشد که تقریبا گرما، طعم و مزه بهتری به هر غذایی می دهد. فلفل سیاه به تسکین مشکلات مربوط به گوارش از جمله سوزش معده، سوءهاضمه، نفخ، اسهال و یبوست کمک می کند.

فلفل سیاه همچنین به سم زدایی بدن کمک می کند. این چاشنی حاوی منگنز، آهن،ویتامین K و منبع خوب فیبر غذایی است. بهتر است از دانه های فلفل درسته استفاده کنید و قابل از افزودن به غذا آن را پودر کنید. دانه های فلفلی را بخرید که سنگین و فشرده هستند. فلفل سیاه را درست قبل از برداشتن غذا از روی حرارت به آن بیفزایید.کباب کردن چغندر

برای کباب کردن چغندر ابتدا یک ظرف فر را با فویل بپوشایند. برگ چغندرها و ساقه های بالایی آنها را برش دهید، اما حدود ۵ سانتی متر از ساقه را باقی بگذارید. سمت انتهایی (دُم) چغندرها را برش ندهید.

به آرامی پوست روی آنها را کمی بتراشید. چغندرها را به صورت یک لایه کف ظرف فر از قبل آماده شده چیده و روی آنها را محکم با فویل پوشش دهید. آنها را به مدت ۴۵ دقیقه الی ۲ ساعت (چغندرهای بزرگتر زمان پخت بیشتری می برند) در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۲۵ درجه فارنهایت (۴۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه یک بار چغندرها را با انبر جا به جا کنید تا همه قسمت های آنها کباب شود.راهنمای خرید سبزیجات

برای خرید بهترین سبزجیات باید به نکات زیر توجه کنید:
•    کلم بروکلی: کلم بروکلی با سابقه های سفت، و گلچه های به هم فشرده با برگ های سبز و ترد را انتخاب کنید و از خرید کلم بروکلی زرد شده یا در حال گل دادن خودداری کنید.
•    کلم بروکسل: کلم بروکسل با سر سفت، برگ های به هم فشرده به رنگ سبز روشن را انتخاب کنید.
•    هویج: هویجی سفت با پوستی یکدست و بدون ریشه را انتخاب کنید.
•    کرفس: باید ساقه هایی سفت و سالم داشته باشد. ساقه ها و برگ ها باید به رنگ سبز و نه زرد باشند.
•    بادنجان: بادنجان هایی را انتخاب کنید که پوستی صاف و براق دارند. بادنجان های کوچکتر تخم و تخلی کمتری دارند.
•    سیب زمینی: سیب زمینی هایی سفت با پوستی یکدست از انتخاب کنید. از خرید سیب زمینی های دارای لک های تیره و سبزرنگ یا جوانه زده پرهیز کنید.
کلیدواژه : آشپزیترفند
صبح اقتصاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید