سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است
سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است و باید به سمت آن حرکت کرد.  علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب قم با تبریک سالروز میلاد باسعادت […]

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است و باید به سمت آن حرکت کرد.

 علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب قم با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج) گفت: از حجت‌الاسلام شهرستانی که اسباب خیر شده است و کار مهم و ارزنده ساخت بیمارستان را پایه‌گذاری کرده‌اند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سنت خوبی از گذشته در قم وجود داشته که مراجع عالیقدر تقلید در ساخت بیمارستان نقش داشته‌اند و مرحوم آیت‌الله حائری و سپس آیت‌الله گلیایگانی این کار را انجام داده‌اند که بیانگر توجه مراجع عالیقدر تقلید به موضوع درمان و سلامت مردم است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله العظمی سیستانی دستور ساخت بیمارستان با کیفیتی را در شهر قم داده‌اند که بیانگر این است که سنت حسنه ساخت بیمارستان همچنان وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت پرتلاش این فکر را دنبال می‌کنند که زیرساخت‌های بخش درمان تقویت شود که این امر جای تقدیر دارد و در زمینه ساخت بیمارستان هزار تختخوابی قم نیز کارها در حال پیگیری است.

رئیس نهاد قانونگذاری با قدردانی خیرین بخش بهداشت و درمان گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی حمایت‌های خوبی در زمینه انجام کارهای مربوط به بهداشت و درمان دارند تا وضعیت استان قم ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: از آقای شهرستانی خواهش می‌کنم که کار ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب شهر قم در بخش‌های مختلف با سرعت پیگیری شود البته همت حجت‌الاسلام شهرستانی بلند است و در ساخت بیمارستان و درمانگاه کارهای خوبی از لحاظ پشتیبانی انجام داده است و در محله نیروگاه قم نیز این موضوعات صورت گرفته البته ایشان طرحی را نیز برای ساخت کتابخانه‌های تخصصی دارند که ایشان برای توسعه و آبادانی قم و البته برای همه جای دنیا مثبت است.

لاریجانی با اشاره به نقش و حمایت‌های آیت الله العظمی سیستانی در توسعه و آبادانی گفت: آیت‌الله سیستانی و مرجعیت نقش موثری در بسیج مردم عراق برای مقابله با داعش داشته‌اند و این نقش مهم باعث شد که با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و از دولت عراق صیانت شود البته ایشان به همه مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا کمک می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از روایت‌های مهم در زمان حضور حضرت مهدی (عج) این است که آبادانی دنیا بالفعل می شود و هیچ جا خشک نخواهد بود که این موضوعات نشان می‌دهد توجه حضرت این است که استعدادها در آبادانی بالفعل باشد تا رفاه برای مردم حاصل شود، مردم از نظر عقل و سایر توانمندی‌ها رشد کنند و این حرکت سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است و باید به سمت آن حرکت کرد.

وی در این زمینه افزود: در کشور مشکلاتی وجود دارد که مانع سرعت توسعه می‌شود اما باید توجه کرد زمینه‌های جهش نیز وجود دارد چرا که نیروهای مستعد و ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد و با توجه به موضوع ظهور باید با امیدواری گام برداشت.

لاریجانی تصریح کرد: گاه در صحنه بین‌الملل کارهایی انجام می‌شود تا اراده‌ها سست شود و کشور به سوی رفاه و آبادانی نرود اما باید با همکاری و صمیمیت برای آبادانی کشور و رفع مشکلات تلاش کرد و در این راه صمیمیت و همت داشت.

وی افزود: بنده به حجت الاسلام شهرستانی گفتم که بنده خیلی اهل کلنگ‌زنی نیستم چرا که موضوع کلنگ‌زنی در کشور خیلی خوش سابقه نیست و کارهایی که به طور مثال باید در عرض ۳ یا ۴ سال تمام شود گاها تا ۱۵ سال طول می‌کشد اما چون آقای شهرستانی را می‌شناسم  و ایشان گفته‌اند این پروژه حدودا ۳ سال به پایان می‌رسد بنده حاضر شدم در مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان شرکت کنم.