۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است
۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است گفت: تلاش دولت ایران برای بازگشایی مرز خسروی در طول ایام سال و ایام اربعین سال بعد همچنان ادامه دارد. شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در مورد آخرین وضعیت مرز خسروی اظهار […]

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است گفت: تلاش دولت ایران برای بازگشایی مرز خسروی در طول ایام سال و ایام اربعین سال بعد همچنان ادامه دارد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در مورد آخرین وضعیت مرز خسروی اظهار داشت: تلاش دولت ایران برای بازگشایی مرز خسروی در طول ایام سال و ایام اربعین سال بعد همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه خوشبختانه روند صدور ویزا برای زائران اربعین رو به افزایش است گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه روند صدور ویزا همچنان ادامه دارد بیان کرد: صدور ویزا توسط دفاتر ۱۲گانه، سرکنسولگری‌های مراکز کرمانشاه، خوزستان، تهران، خراسان رضوی در حال انجام است.

وی افزود: همه امکانات زیرساختی و خدمات برای اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج از مرزهای خسروی و مهران تاکنون فراهم شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مرز خسروی تمامی زیرساختها و آمادگی برای ورود و‌ خروج زائران اربعین حسینی را دارد گفت: تاکنون برای بازگشایی مرز خسروی اقداماتی که لازم بوده از سوی دولت ایران انجام شده است اما طرف عراقی آمادگی برای اجرا و عملیاتی کردن این کار را نداشت.

حیدری با بیان اینکه تلاش‌ها همچنان برای بازگشایی مرز خسروی نه برای ایام اربعین امسال بلکه برای روزهای آینده خسروی ادامه دارد بیان کرد: مرز خسروی یک مرز بین‌المللی و مهم‌ترین مرز جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق است و انتظار داریم برای اربعین حسینی بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی باید برای طول ایام سال برای تردد مسافران و زائران بازگشایی شود عنوان کرد: این موضوع در دستور کار وزارت کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد است و امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده و استمرار این رایزنی‌ها بتوانیم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه این آینده هر زمانی ممکن است اتفاق بیافتد زیرا بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش دولتی و خصوصی در مسیر مرز خسروی انجام گرفته است گفت: مرز خسروی اکنون از آماده‌ترین مرزهای کشور ایران با عراق چه از لحاظ اتوبان و زیرساخت است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام سه چهار ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی از سوی مقامات محلی جهت توسعه زیرساختها و آماده شدن این مرز برای بازگشایی در ایام اربعین انجام شد که قابل تقدیر است افزود: بنابراین تلاش‌ها برای بازگشایی مرز خسروی کماکان از سوی وزارت کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد با این استراتژی که مرز خسروی به صورت دائم و همیشگی برای تردد مسافران و زائران باز شود.

حیدری با بیان اینکه نکته قابل توجه اینکه در مرز خسروی در حال حاضر اتباع کشور عراق به صورت روزمره تردد دارند و تجارت در آن جریان دارد بیان کرد: بنابراین این مرز هیچگاه تعطیل نبوده و از بعد جنگ تحمیلی تا به امروز این مرز هیچگاه تعطیل نبوده بلکه بحث‌های امروز در ارتباط با اربعین حسینی بود که تمام اقدامات از سوی ایران انجام شد اما متأسفانه دولت عراق آمادگی اجرایی و عملیاتی این کار را نداشت.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در رابطه با صدور ویزا برای زائران در استان کرمانشاه وجود داشت اکنون برطرف شده و کار صدور ویزا به کمتر از ۱۲ ساعت رسیده است اظهار کرد: تاکنون ۶۵۰ هزار زائر از مرزهای زمینی وارد کشور عراق شدند.