سیستم سهمیه بندی قدرت در عراق باید کنار گذاشته شود
سیستم سهمیه بندی قدرت در عراق باید کنار گذاشته شود

معاون رئیس جمهوری عراق با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن سیستم سهمیه بندی قدرت در این کشور عنوان داشت که ملت عراق در برابر تروریسم متحد و یکپارچه است. نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق در دیدار با سران و شیوخ عشایر استان واسط گفت: دستاوردهای محقق شده پیام مشخصی خطاب به تروریستها داشت و […]

معاون رئیس جمهوری عراق با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن سیستم سهمیه بندی قدرت در این کشور عنوان داشت که ملت عراق در برابر تروریسم متحد و یکپارچه است.

نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق در دیدار با سران و شیوخ عشایر استان واسط گفت: دستاوردهای محقق شده پیام مشخصی خطاب به تروریستها داشت و آن این است که ملت عراق یکپارچه و متحد هستند.

وی در ادامه افزود: من از تمام کسانی که خواهان خیر برای عراق هستند می خواهم به طرح اکثریت سیاسی برای تشکیل دولت آتی رأی دهند چرا که سیستم سهمیه بندی در این کشور موفق نبوده است.

المالکی تاکید کرد: ما متوجه اهمیت بحران های اطرافمان هستیم و این مسأله نیازمند بالاترین درجه همکاری میان مردم عراق به دور از هرگونه تسویه حساب است. سیستم سهمیه بندی در عراق موفق نبوده و ما باید به سمت یک سیستم طبیعی که تمام کشورهای دموکرات جهان از آن پیروی می کنند حرکت کنیم و آن همان سیستم اکثریت سیاسی است که همگان در حاکمیت مشارکت دارند.