هیچ کالایی همچون فرش با هویت ایرانی ما گره نخورده است
هیچ کالایی همچون فرش با هویت ایرانی ما گره نخورده است

طراحی شناسنامه تابلوفرش کاری جالب و اساسی بوده است. این کار می‌تواند از این کالای فرهنگی صیانت کند، چرا که خطر سرقت‌های محتوایی از این تابلوفرش‌ها وجود دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ کالایی همچون فرش با هویت ایرانی ما گره نخورده است.  سیدعباس صالحی در جلسه شورای اداری شهرستان سردرود با بیان […]

طراحی شناسنامه تابلوفرش کاری جالب و اساسی بوده است. این کار می‌تواند از این کالای فرهنگی صیانت کند، چرا که خطر سرقت‌های محتوایی از این تابلوفرش‌ها وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ کالایی همچون فرش با هویت ایرانی ما گره نخورده است.

 سیدعباس صالحی در جلسه شورای اداری شهرستان سردرود با بیان این‌که خوشحالم به مناسبت سفر ریاست‌جمهوری به تبریز همراه با کاروان دولت تدبیر و امید در خدمت شما هستیم، گفت: سلام هیات دولت را به اهالی این شهر می‌رسانم. سردرود با عناوین مختلف شناخته می‌شود، شهر تاریخی و تمدنی، شهر دینداری، شهری که فضای طبیعت و گردشگری‌اش قابل توجه بوده و شهری که پایتخت تابلوفرش ایران است.

او افزود: این بازدید کوتاه تصویری را که از این شهر شناخته بودیم عمیق تر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرش ایرانی را نمادی از شناسنامه و هویت ایرانی دانست و ادامه داد: هنر اسلامی و ایرانی در فرش ایرانی تجلی یافته است و فرش ایرانی هم مزه ایرانی و اسلامی دارد.

صالحی اظهار کرد: فرش ایران ترکیبی از هنر و زیبایی‌شناختی و ظرافت‌هاست و هنرهای انتزاعی با این ظرافت‌ها به هم وصل شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش فرش در حوزه اقتصادی کشور گفت: فرش در کنار وجه هنری، نقشی که در اقتصاد ایران داشته و دارد، بی‌نظیر و مثال‌زدنی است. فرش در حال حاضر مهم‌ترین حوزه اشتغال و صادرات غیرنفتی و صادرات کالای فرهنگی و هنری در کشور است.

صالحی با بیان این‌که فرهنگ ایران با فرش منتقل می‌شود، بیان کرد: امروز که بازدید کوتاهی از شهر سردرود داشتیم، کاملاً مشهود است که در شهری که ۸۰۰ کارگاه تولیدی فرش فعالیت می‌کند و ده‌ها هزار نفر در خارج از این استان متصل به این صنعت هستند، صنعت فرش سرمایه عمیق و عظیمی در همه زمینه‌ها است.

او تاکید کرد: شهر سردرود شناسنامه هویت ایرانی را در قالب تابلوفرش حفاظت کرده و انتقال می‌دهد

او در پایان با بیان اینکه همه مشکلات مطرح‌شده توسط مسئولان این شهرستان را به هیأت دولت می‌رساند، گفت: گفت‌وگوهایی باید در خصوص روند اجرای پروژه‌های خواسته‌شده انجام شود چون اعتبار ملی به دلیل وجود پروژه‌های نیمه‌تمام کافی نیست و باید برای انجام درخواست‌های مطرح‌شده از اعتبار استانی استفاده کرد.