فوت دو زن ۳۸ و ۲۸ ساله بر اثر گازگرفتگی در اصفهان
فوت دو زن ۳۸ و ۲۸ ساله بر اثر گازگرفتگی در اصفهان

اصفهان – سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: دو زن ۲۸ و ۳۸ ساله روز گذشته بر اثر گازگرفتگی در نقاط مختلف شهر اصفهان جان باختند. محمد شریعتی با اشاره به حادثه گازگرفتگی در اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در روز گذشته دو مورد گازگرفتگی در اصفهان گزارش شده است که یک […]

اصفهان – سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: دو زن ۲۸ و ۳۸ ساله روز گذشته بر اثر گازگرفتگی در نقاط مختلف شهر اصفهان جان باختند.

محمد شریعتی با اشاره به حادثه گازگرفتگی در اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در روز گذشته دو مورد گازگرفتگی در اصفهان گزارش شده است که یک مورد ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه روز گذشته و دیگری نیز ساعت یک بامداد به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه یکی از حوادث در خیابان زینبیه و دیگری در خیابان امام خمینی (ره) گزارش شده است، ابراز داشت: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله پس از اعلام حوادث گروه امداد و نجات ایستگاه‌های مربوطه را به همراه افسر کشیک وقت به محل حادثه اعزام کرد و عملیات امداد و نجات آغاز شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه در گازگرفتگی اول که در محله باتون واقع در خیابان زینبیه گزارش شد همسایگان با توجه به طولانی شدن باز بودن دوش حمام با احتمال وقوع حادثه مورد را به آتش نشانی گزارش کرده‌اند، افزود: پس از حضور گروه امداد و نجات در محل، فوت خانم حدود ۳۸ ساله در حمام مشاهده و گزارش شد.

وی با بیان اینکه مورد دوم با توجه به استنشاق بوی تعفن توسط همسایه‌ها و عدم خروج چند روزه سکنه ساختمان در محله لیمجیر خیابان امام خمینی (ره) گزارش شده بود، گفت: پس از اعلام این حادثه نیز تیم دوم به محل اعزام و پس از حضور عوامل انتظامی و باز کردن درب منزل جسد زن جوان در آن جا رویت شد.

شریعتی با اشاره به اینکه پس از بررسی اولیه کارشناسان سازمان در حضور عوامل انتظامی و در مورد فوتی اول  منزلی حدود ۳۵ متری بود که تمامی درزهای درب و پنجره آن پوشیده شده بود و راه ورود و خروج اکسیژن به داخل وجود نداشت، اضافه کرد: علاوه بر آن استفاده همزمان از چندین وسیله گاز سوز در آن محل کوچک مشاهده شد و احتمال انتشار گاز منو اکسید کربن را در آن فضای کوچک تشدید می‌کرد.

وی با بیان اینکه همچنین حادثه دوم در منزلی حدود ۳۰ متری گزارش شده بود، اضافه کرد: با مشاهده اولیه عوامل حاضر در محل لوله بخاری از قسمت پایین خاج شده بود و علاوه بر آن مسدودی کامل تمامی درزهای درب و پنجره مشخص بود و متاسفانه قربانی دوم یعنی خانمی حدودا ۲۸ ساله، چند روز پیش فوت شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه  مونواکسید کربن گاز بسیار سمی و کشنده است و رنگ و بوی خاصی ندارد، تصریح کرد: این گاز به همین دلیل قاتل خاموش نامیده و به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود.

وی گفت: اگر دودکش یا تهویه یک مکان احیانا مسدود باشد، خصوصا در فضاهای کوچک گاز مونوکسید کربن منتشر شده و امکان خروج ندارد که مسمومیت با این گاز و در نهایت مرگ، حتمی است.