قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهشی شد
قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهشی شد

علی‌رغم روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته در بورس تهران امروز شاخص کل ۱۴۳۸ واحد افت کرد و ارزش سهم‌ها روند اصلاحی را تجربه کرد. نوسانات در بازار سهام همچنان ادامه دارد و روند قیمت‌ها یک روز به شدت صعودی و یک روز به شدت نزولی است به طوری که فعالان بازار سرمایه معتقدند در […]

علی‌رغم روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته در بورس تهران امروز شاخص کل ۱۴۳۸ واحد افت کرد و ارزش سهم‌ها روند اصلاحی را تجربه کرد.

نوسانات در بازار سهام همچنان ادامه دارد و روند قیمت‌ها یک روز به شدت صعودی و یک روز به شدت نزولی است به طوری که فعالان بازار سرمایه معتقدند در بازار فعلی ریسک‌ها آنچنان بالاست که تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال چندان جوابگو نیست.

در هفته‌های گذشته با این‌که شاخص کل چندین بار توانست کانال‌شکنی کند و به کانال‌های تاریخی برسد، اما امروز بار دیگر روند کاهشی شاخص را شاهد هستیم.

اتفاق عجیبی که معامله‌گران بازار سهام در این روزها با آن مواجه هستند این است که بازار یک روز با افزایش شدید قیمت روبه‌رو می‌شود و روز دیگر روند کاهشی شدید را پی می‌گیرد به طوری که برخی اوقات صف خرید پایدار را روی سهم‌هایی همچون فلزات اساسی، نفت و خودرویی‌ها شاهد هستیم و روز دیگر صف خرید به صف فروش بدل می‌شود. نوسانات قیمت دلار در بازارهای غیررسمی ایران یکی از عوامل موثر بر این موضوع است.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۳۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۵۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۳۹ واحد افت به رقم ۱۸ هزار و ۶۶۵ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۳۷۴ واحد افت کرد و رقم ۱۲۱ هزار و ۹۰۷ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک ۱۱۹۹ واحد و ۲۶۵۳ واحد افت کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر یک به ترتیب با ۲۸۵، ۲۶۵ و ۱۵۳ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل بانک صادرات ایران، شرکت ارتباطات ایران و مخابرات ایران هر یک به ترتیب ۴۲، ۳۱ و ۲۶ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی روند تغییرات قیمت سهم‌ها عمدتا کاهنده بود و در گروه فلزات اساسی روند کاهشی کاملا مشهود بود. همچنین در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشتر سهم‌ها توانستند کمتر از یک درصد رشد قیمت داشته باشند.

در گروه خودرو بیشتر سهم‌ها کمتر از دو درصد نوسان رو به بالا یا پایین داشتند. در این گروه به ارزش حدود ۲۱ میلیارد تومان دادوستد شد. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۸۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی مورد معامله قرار گرفت.

همچنین آیفکس نیز ۸.۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۲۴۴ رسید. ارزش معاملات فرابوری ایران رقم ۲۹۴ میلیارد را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۵۴۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.