قیمت نفت دوباره افزایش یافت
قیمت نفت دوباره افزایش یافت

در معاملات روز جمعه پس از این که قیمت نفت در پی توییت انتقادی دونالد ترامپ در مورد اوپک، افت کرد، در پایان دوباره رشد کرد و اندکی بالاتر بسته شد. به نقل از رویترز، در معاملات روز جمعه پس از این که قیمت نفت در پی توییت انتقادی دونالد ترامپ در مورد اوپک، افت […]

در معاملات روز جمعه پس از این که قیمت نفت در پی توییت انتقادی دونالد ترامپ در مورد اوپک، افت کرد، در پایان دوباره رشد کرد و اندکی بالاتر بسته شد.

به نقل از رویترز، در معاملات روز جمعه پس از این که قیمت نفت در پی توییت انتقادی دونالد ترامپ در مورد اوپک، افت کرد، در پایان دوباره رشد کرد و اندکی بالاتر بسته شد.

پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۷۴.۰۶ دلار رسید. نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷ سنت بالا رفت و به ۶۸.۴۰ دلار رسید.

ترامپ دیروز در توئییی نوشت: به نظر می‌رسد اوپک دوباره دست به کار شده است، مقادیر نفت در همه جای جهان رکورد زده است که این شامل نفتکش‌های تا نهایت ظرفیت پر شده‌ای می‌شود که روی دریا قرار دارند.   قیمت‌های نفت به‌طور تصنعی خیلی بالا هستند. این خوب نیست و به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

از اوایل ۲۰۱۷ سازمان کشورهای صادرکننده سوخت و متحدانش برای حذف مازاد عرضه نفت در بازارها، تولید خود را کاهش دادند.

والتر زیمرمن، تحلیل‌گر تکنیکال ارشد یونایتدآی‌کپ گفت: حتی تحت فشار اظهارات ترامپ قیمت نفت رو به بالا باقی ماند. به نظر می‌رسد نفت می‌خواهد کمی بیشتر در قیمت‌های بالا باقی بماند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، گفت که هدف این سازمان قیمت نیست بلکه تلاش می‌کند که پایداری را به بازارهای نفت بازگرداند.

این هفته، با ریسک‌های ژئوپولیتیکی و محدودتر شدن بازار، هر دو شاخص برنت و دابلیوتی‌آی به بالاترین رکورد خود از اواخر ۲۰۱۴ تا کنون رسیدند و به ترتیب قیمت ۷۴.۷۵ دلار و ۶۹.۵۶ دلار را برای هر بشکه به ثبت رساندند. این هفته هر دو بنچ‌مارک بیش از ۱ درصد رشد کردند.

احتمال این وجود دارد که ترامپ انبارهای نفت استراتژیک خود را خالی کند که این می‌تواند فشار زیادی بر قیمت‌ها وارد کند.

مایکل تران، استراتژیست کالا در آربی‌سی کپیتال‌مارکتز می‌گوید: یکی از مهمترین متغیرها که به بالا رفتن قیمت‌ها دامن زده است این است که بازارها پیش‌بینی کرده‌اند که دولت ترامپ در سیاست خارجه خود خصمانه‌تر خواهد بود.

ایالات‌متحده تا ۱۲ می فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که در قرارداد هسته‌ای با ایران باقی خواهد ماند یا خیر. درصورتی که آمریکا از این قرارداد خارج شود، با بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، عرضه نفت در بازارهای جهان با اختلال بیشتری روبرو خواهد شد