مجوز مجتمع های بین راهی در گرو داشتن فروشگاه صنایع دستی
مجوز مجتمع های بین راهی در گرو داشتن فروشگاه صنایع دستی

مونسان در مراسم اعطای گواهینامه نشان ملی مرغوبیت گفت: اعطای مجوز به مجتمع های بین راهی در گرو داشتن فروشگاه صنایع دستی است و در این مراسم همچنین از خبرنگار مهر تقدیر شد.  علی اصغر مونسان در مراسم اعطای گواهینامه نشان ملی مرغوبیت و افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی که امروز۲۶ اردیبهشت ماه در سالن […]

مونسان در مراسم اعطای گواهینامه نشان ملی مرغوبیت گفت: اعطای مجوز به مجتمع های بین راهی در گرو داشتن فروشگاه صنایع دستی است و در این مراسم همچنین از خبرنگار مهر تقدیر شد.

 علی اصغر مونسان در مراسم اعطای گواهینامه نشان ملی مرغوبیت و افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی که امروز۲۶ اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد به درآمدزا بودن فراورده های دستی اشاره و بیان کرد: صنایع دستی هم درآمدزا است و هم به ایجاد اشتغال کمک می کند. از این رو در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به این صنایع شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید توجه ویژه ای به فروش و بازاریابی صنایع دستی شود اشاره و بیان کرد: ما طرح تجاری سازی صنایع دستی کشور را آغاز کرده ایم علاوه بر آن طراحی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید بر مبنای سلیقه مشتری باشد همچنان که برندبازی هم اهمیت ویژه ای دارد چرا که از فله فروشی جلوگیری می کند.

مونسان همچنین اعطای مجوز به مجتمع های بین راهی را منوط به داشتن فروشگاه صنایع دستی دانست و افزود: امروز ساخت مجتمع های بین راهی در سراسر کشور در حال رشد و گسترش است از این رو باید تعامل خوبی میان معاونت گردشگری و معاونت صنایع دستی وجود داشته باشد تا تولیدات هنرمندان در این مجتمع ها معرفی و ارائه شود. از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر آن شده تا اعطای مجوز به مجتمع های بین راهی را منوط به داشتن فروشگاه صنایع دستی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان منابعی است که برای طرح اشتغال روستایی در نظر گرفته شده. از این میزان ۱۰ درصد به حوزه گردشگری و ۱۰ درصد به فرش و صنایع دستی تعلق می گیرد. ما همچنین بر آنیم که حراج های صنایع دستی را ساماندهی کنیم و یک همایش بزرگ در این زمینه با حضور هنرمندان صنایع دستی هم خواهیم داشت.

در این مراسم همچنین از علی حاجی شیزری مدیرکل پیشین توسعه و ترویج صنایع دستی و همچنین معاونین صنایع دستی استان آذربایجان شرقی (به آفرین) استان البرز (امینی)، زنجان (هدایی فر)، خوزستان (طلائیان پور) و استان مرکزی (کاظمی) تقدیر شد.

مرتضی قدوسی از استان تهران، سعید بالوخانی از قزوین، الهام یاراحمدی از کردستان و سعید رحمانی هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت بودند که در این مراسم مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. همچنین از دو پژوهشگر حوزه هنرهای سنتی یعنی عبدالمجید شریف زاده استان دانشگاه و رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی و شهناز نادر طراح پیشکسوت داخلی تقدیر شد.