محاصره کامل مرکز شهر عفرین
محاصره کامل مرکز شهر عفرین

ارتش ترکیه از به محاصره درآوردن مرکز شهر عفرین در جریان عملیات شاخه زیتون خبر داد.  ستادکل نیروهای مسلح ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مرکز شهر عفرین به محاصره کامل نیروهای عملیات شاخه زیتون درآمده است. در بیانیه ارتش ترکیه همچنین آمده است که از آغاز عملیات شاخه زیتون تا کنون، ۳۳۹۳ شبه‌نظامیان کُرد […]

ارتش ترکیه از به محاصره درآوردن مرکز شهر عفرین در جریان عملیات شاخه زیتون خبر داد.

 ستادکل نیروهای مسلح ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مرکز شهر عفرین به محاصره کامل نیروهای عملیات شاخه زیتون درآمده است.

در بیانیه ارتش ترکیه همچنین آمده است که از آغاز عملیات شاخه زیتون تا کنون، ۳۳۹۳ شبه‌نظامیان کُرد در عفرین از پای درآمده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» ارتش ترکیه با بیان اینکه شهر عفرین از شامگاه دوشنبه به محاصره نیروهای عملیات شاخه زیتون درآمده، همچنین گفت که مناطقی با اهمیت حیاتی در این منطقه به تصرف آنها درآمده است.

بر این اساس همچنین تا کنون بیش از ۸۵۰ هدف تعیین شده متعلق به نیروهای کُرد در منطقه عفرین، شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبار مهمات و تجهیزات نظامی در عملیات جنگنده‌های ترکیه نابود شده‌اند.

ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

آنکارا، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۲۰ ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از ۹۰ راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر شده است. همچنین تا کنون ۴۱ نظامی ترکیه کشته و نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

عملیات عفرین اما به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، حدود ۲۰۰ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و بیش از ۵۵۰ مجروح برجای گذاشته است.