تلاش دولت در برطرف کردن مشکلات موجود اقتصادی و اشتغال منطقه سیستان
تلاش دولت در برطرف کردن مشکلات موجود اقتصادی و اشتغال منطقه سیستان

وزیر کشور گفت: اولویت اصلی ما در وزرات کشور و همچنین در دولت برطرف کردن مشکلات موجود اقتصادی و اشتغال منطقه سیستان خواهد بود. عبدالرضا رحمانی فضلی در بدو ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدت‌ها قبل با پیگیری‌هایی که بعمل آمده بود با دستور رییس‌جمهور جلسه‌ای در وزارت کشور برگزار […]

وزیر کشور گفت: اولویت اصلی ما در وزرات کشور و همچنین در دولت برطرف کردن مشکلات موجود اقتصادی و اشتغال منطقه سیستان خواهد بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در بدو ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدت‌ها قبل با پیگیری‌هایی که بعمل آمده بود با دستور رییس‌جمهور جلسه‌ای در وزارت کشور برگزار شد و تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و حکومتی قرار شد طرحی را در خصوص رفع مشکلات این منطقه از کشور  ارائه دهند تا برنامه‌ریزی در این رابطه انجام شود.

وی اظهار کرد: امروز هم جلسه شورای تامین و اقتصاد مقاومتی در زابل تشکیل خواهد شد و همه دستگاه‌ها طرح‌هایی که دارند مطرح می‌کنند، امیدواریم با پیگیری مسئولین محلی و استانی و ملی، طرح‌ها را در زمان‌بندی که انجام شده تصمیم‌گیری و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان هیچ مسئله امنیتی در داخل وجود ندارد اما دو کشور در همسایگی مرزهای این استان است که به دلیل ضعف در توانایی کنترل مرزها و مدیریت با مشکلاتی مواجه است؛ مشکلاتی که بالاترین هزینه را مردم این منطقه می‌پردازند و بالاترین قدرت دفاعی که امنیت پایدار است بر دوش مردم این استان است.

وزیر کشور به منظور بازدید و بررسی آخرین وضع خشکسالی در منطقه سیستان ، امروز به این منطقه سفر کرد .

رحمانی فضلی در این سفر یک روزه به همراه معاونان و روسای سازمان های کشوری از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان ، منطقه ویژه اقتصادی رامشار و منطقه آزاد سیستان بازدید می کند.

در این سفر وزیر کشور همچنین از آخرین وضع بازارچه های مرزی جدید سیستان و بلوچستان به ویژه بازراچه تخت عدالت هیرمند بازدید می‌کند.

شرکت در جلسه بزرگان و معتمدان زهک ، جلسه بررسی وضع سیستان و شورای اداری سیستان و بلوچستان در شهرستان زابل از دیگر برنامه های وزیر کشور در این سفر خواهد بود.

انتهای پیام

وزیر کشور وارد زابل شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وارد فرودگاه زابل شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان قرار گرفت .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان، نشست با معتمدان شهرستان زهک، نشست بررسی مشکلات سیستان با حضور معاونان وزرا و شرکت در شورای اداری سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر کشور به زابل است .

در این سفر وزیر کشور همچنین از آخرین وضع بازارچه های مرزی جدید سیستان و بلوچستان به ویژه بازراچه تخت عدالت هیرمند بازدید می کند.