میزبان قربانی کرواسی و ضربات پنالتی شد/ شب سیاه‌ میدان سرخ!
میزبان قربانی کرواسی و ضربات پنالتی شد/ شب سیاه‌ میدان سرخ!

تیم ملی فوتبال کرواسی موفق به پیروزی مقابل میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ شد تا به نیمه نهایی جام بیست و یکم صعود کند. دیدار تیم های ملی فوتبال روسیه و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی روسیه در ورزشگاه شهر سوشی برگزار شد که با تساوی دو – دو در […]

تیم ملی فوتبال کرواسی موفق به پیروزی مقابل میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ شد تا به نیمه نهایی جام بیست و یکم صعود کند.

دیدار تیم های ملی فوتبال روسیه و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی روسیه در ورزشگاه شهر سوشی برگزار شد که با تساوی دو – دو در پایان ۱۲۰ دقیقه همراه بود.

چریشف (۳۱) و فرناندز (۱۱۵) برای روسیه و کراماریچ (۳۹) و ویدا (۱۰۱) برای کرواسی گلزنی کرد.

این دیدار که تکلیف آخرین تیم صعود کننده به نیمه نهایی جام جهانی روسیه را روشن می کرد با احتیاط از سوی کادرفنی هر دوتیم آغاز شد. روسیه همچون همیشه مالکیت توپ را در اختیار حریف خود قرار داد تا بتواند فضا را از آنها بگیرد.

هافبک های کرواسی سعی داشتند با استفاده از قدرت پاسکاری خود از دفاع چند لایه روسیه عبور کنند اما در انجام این امر موفق نبودند.

در ادامه روس ها بودند که با استفاده از قدرت شوتزنی چریشف توانستند گل نخست این بازی را به زیبایی هرچه تمام به ثمر برسانند.

پس از این گل شاگردان زلاتکو دالیچ در کرواسی فشار مضاعفی را روی دروازه میزبان جام بیست و یکم ایجاد کردند تا بالاخره موفق شدند در دقیقه ۳۹ گل تساوی را به ثمر برسانند.

در نیمه دوم بازیکنان کرواسی فشار زیادی را روی دروازه روسیه ایجاد کردند. لوکا مودریچ و هم تیمی هایش با ارسال پاس های کوتاه و بلند، مهاجمان خود را در محوطه هجده قدم روسیه صاحب موقعیت گلزنی کنند. اما تمرکز مدافعان روس در قلب خط دفاعی این تیم مانع از به ثمر رسیدن گل دوم کروات ها در نیمه دوم شد.

میزبان جام بیست و یکم که سعی داشت با حفظ توپ در میانه میدان، کار را به وقت اضافه بکشد در رسیدن به این هدف موفق بود و سرنوشت بازی به زمان های اضافه کشیده شد.

در وقت های اضافه هر دو تیم با حفظ احتیاط سعی کردند نیم نگاهی به دروازه یکدیگر داشته باشند. در این میان کرواسی توانست نهایت استفاده را از موقعیت گلزنی خود در دقیقه ۱۰۱ کند تا گل برتری را به ثمر برساند.

پس از این گل، میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ تلاش زیادی برای جبران نتیجه کرد تا بالاخره در دقیقه ۱۱۵ گل تساوی را به ثمر برساند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی تیم ملی کرواسی موفق به پیروزی چهار بر سه شد تا به نیمه نهایی جام جهانی روسیه برسد. شب روس ها هم که قرار بود در میدان سرخ ماندگار شود، به شبی سیاه تبدیل شد.