پوزه بندی زده شد بر دهن آل سعود
پوزه بندی زده شد بر دهن آل سعود

٧٠ شهر ایران از دو هفته گذشته شاهد تجمع‌ها و تظاهرات اعتراضی بوده که در مواردی به خشونت کشیده شده است. معترضان در این تجمع‌ها علیه رئیس جمهور، رهبر، سپاه و روحانیت  شعار ‌دادند. در روزهای آخر این آشوب ها از لندن توسط عطا مهاجرانی برای صادق خرازی کلیپی فرستاده شد و صادق هم آنرا […]

٧٠ شهر ایران از دو هفته گذشته شاهد تجمع‌ها و تظاهرات اعتراضی بوده که در مواردی به خشونت کشیده شده است. معترضان در این تجمع‌ها علیه رئیس جمهور، رهبر، سپاه و روحانیت  شعار ‌دادند.

در روزهای آخر این آشوب ها از لندن توسط عطا مهاجرانی برای صادق خرازی کلیپی فرستاده شد و صادق هم آنرا در فضای مجازی بین بسیاری از مسئولین انتشار داد.

در این کلیپ که فیلم های اولیه آنها توسط خبر گزاری مهر و فارس تهیه و در سیمای جمهوری اسلامی ایران نمایش داده شده بود ، تعدادی از صحنه های آشوب و اغتشاش بهم متصل شده و روی برخی جوانها که هودی های یک شکل به تن داشتند و در تهران و اصفهان و زنجان رهبری تخریب و شعار ها را بدست داشتند با دایره و فلش علامت گذاری شده بود و نشان میداد جریانی سامان داده شده که به ادعای لندن تشابه به علائم مشترک منافقین در حمله مرصاد داشت این تخریب ها را بعهده دارند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نخستین واکنش علنی خود به اعتراض‌های به آشوب مبدل شده گفت که اعتراض حق مردم است و دستگاه‌های مسئول باید زمینه راهپیمایی و اعتراض را فراهم کنند، اما در عین حال هشدار داد که دولت تخریب اموال عمومی و برهم زدن نظم اجتماعی را تحمل نخواهد کرد.

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت که مردم مشکلات اقتصادی زیادی دارند، اما “نقد مردم فقط به اقتصاد نیست، آنها راجع به فساد و عدم شفافیت حرف دارند و می‌گویند مسائل باید شفاف باشد.” او به انتقادهای معترضان به عملکرد مجلس، دولت، قوه قضائیه و “دیگر بخش‌های کشور” اشاره  کرد و گفت: “این که در رسانه همه نقدهای مردم را به دستگاه اجرایی برگردانیم، بی‌دقتی است”.

رئیس جمهور ایران تلویحا از عملکرد صداوسیما انتقاد کرده و گفته که “همه اقشار” باید رادیوتلویزیون را متعلق به خود بدانند: “باید همه احساس کنند در این رسانه ملی حضور دارند و می‌توانند نظراتشان را بیان کنند. مردم باید احساس کنند که در رسانه‌ها می‌توانند حرف‌هایشان را بیان کنند”. او گفته در عین حال “دولت گروهی را که بخواهند اموال عمومی را تخریب کنند یا نظم اجتماعی را به هم بزنند و در جامعه اغتشاش ایجاد کنند، حتما تحمل نخواهد کرد.” در همه واکنش ها دولت سعی داشت جریان اعتراضات را بسوی رهبری و کلیت نظام سوق دهد که هرگز موفق نشد و دود ماجرا با واکنش بصیرت بنیان مردم بچشم دولت رفت.

اگر قرار باشد به تکرار تاریخ نگاه مختصری بیاندازیم گویی همین هشت سال پیش بود که جریان متظاهر به چپ نمایی و در اصل انگلیسی امریکایی ، یا آنطور که دوست دارند خطاب شوند “اصلاح‌طلب”، با نقاب اعتراض به تقلب و در یک جِر زنیِ آشکار سیاسی بنام انتخابات ، عملیات  آشوب و براندازی را علیه دولت مستقر و رقیب پیروز  خود دولت دهم کلید زد. کمتر از یک‌سال بعد، دشمنانِ انگلیسی ، امریکایی ِ امیدوار شده از وضع درهم‌و‌برهم جامعه، با وضع قطعنامه ۱۹۲۹ (۱۹ خرداد ۱۳۸۹) سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور و ملت ایران تصویب و اعمال کردند.

از آن زمان به بعد در طول ٨ سال گذشته و حتی با تغییر دولت هرآنچه پس از آن اتفاق افتاد، تنها برای متلاشی کردن ساختار اقتصادی کشور و تکمیل قطعات پازل پروژه دشمنان غربی ، عربی ، عبری از درون و برون‌مرز بوده است .

جنبش های الوان سبز و بنفش ، زخم های عمیق و ماندگار بر پیکره اجتماع و کشور باقی گذاشته و مسیر نفوذ ماسونیسم ، وابستگی و در حوزه های متکی به تولید و خودکفایی فروپاشی اقتصادی را هموار کرده است.

البته و فعلا  آشوب‌ ها به‌ظاهر مهار شده و آتش اغتشاشات این بار هم  به ظاهر فروکش کرده است و این کشتی طوفان زده تا حدی به ساحل آرامش قنوده و به درخواست نمایندگان مجلس  شورای اسلامی مقامات امنیتی در مجلس حاضر شدند تا به نمایندگان مردم آخرین برآورد کارشناسی از نتایج بررسی‌های از ریشه یابی و تحلیل و خبر های از دستاورد های خود را  از ماجرای دو هفته نگرانی و اقدامات خود جوش مردم در خنثی کردن این نمایش تلخ گزارش کنند.

آنچه بسیار تعجب بر انگیز است خبری است که وزیر خارجه آلمان در اظهار رسانه ای اعلام نموده که بزودی اروپا محمد جواد ظریف را برای ادای توضیحات در خصوص آشوب ها به اروپا دعوت می کند!

دو ماه قبل که قرار بود دونالد ترامپ برجام را پاره کند همه اروپا به تحریک فرانسه و انگلیس بسیج شده به امریکا سفر نمود و به ترامپ فهمانیدند که برجام برای اروپا و امریکا منافعی دارد و او نباید از آن عبور کند.

در عین حال بخشی از دستگاه حاکمه امریکا را متقاعد کردند که گزینه جنگ نه در زبان و نه در عمل بنفع غرب نیست و بهتر است امریکا از در آشتی با ایران و کره شمالی در آمده تهدید ها را به فرصت مبدل کند.

یک روز بعد از دیدار اروپائیان از امریکا رکس تیلرسون به ریاض آمد تا به شریک سعودی تضمین دهد که تغییری هم اگر قرار است رخ دهد بعد از عملیات بر اندازی طراحی شده با مشارکت اسرائیل و امریکا و آل سعود به مزدوری منافقین در ایران خواهد بود.

از تیر ماه سال گذشته که شاهزاده ال سعود ترکی الفیصل در کنفرانس پاریس منافقین حضور یافته و در سخنرانی خود از مسعود رجوی بعنوان مرده نام برد تقریبا یک سال و نیم میگذرد و دست پخت از انروز تا کنون منافقین با صدها میلیون  یورویی که از سعودیها گرفته و آموزشهایی که در اسرائیل دیده اند در دو هفته ایجاد نا امنی و آشوب واغتشاش در شهر های ایران  که قرار بود رژیم چنج را دامن بزند ، دود شد و به هوا رفت و آخر الامر با شکست عملیات „آشوب برای تغییر„ امروز باید گفت:  پوزه بندی زده شد بر دهن آل سعود///عربی بودن و عبری شدنم ره نگشود.

و نهایتا بنا بر تاکید مقام معظم رهبری که ایشان نیز حرف دل ملت ایران را در فرمایشات خود روز سه شنبه در دیدار با مردم انقلابی قم بیان فرمودند؛ آمریکا برای تخریب هایی که در دوره دو هفته ای آشوب در شهرهای ایران کرد قصاص خواهد شد. ان شاالله. والسلام

حمید رضا نقاشیان