انتشار کتاب زندگینامه هیلاری کلینتون
انتشار کتاب زندگینامه هیلاری کلینتون

کتاب زندگینامه هیلاری کلینتون با عنوان «بانوی قدرت» به همراه کتاب ادبی عرفانی «باباطاهر عریان در قدک عرفان» توسط کانون علمی پژوهشی ابوطالب منتشر شد.  کانون علمی پژوهشی ابوطالب به تازگی دو کتاب جدید در حوزه سیاست جهان و ادبیات ایران منتشر و راهی بازار نشر کرده است. کتاب اول درباره زندگی هیلاری کلینتون سیاستمدار […]

کتاب زندگینامه هیلاری کلینتون با عنوان «بانوی قدرت» به همراه کتاب ادبی عرفانی «باباطاهر عریان در قدک عرفان» توسط کانون علمی پژوهشی ابوطالب منتشر شد.

 کانون علمی پژوهشی ابوطالب به تازگی دو کتاب جدید در حوزه سیاست جهان و ادبیات ایران منتشر و راهی بازار نشر کرده است. کتاب اول درباره زندگی هیلاری کلینتون سیاستمدار آمریکایی است که این نشر، پیش تر ترجمه زندگی نامه خودنوشت وی را منتشر کرد. این کتاب «بانوی قدرت؛ زندگانی هیلاری رادام کلینتون» نوشته کارل برنشتاین نام دارد که توسط محسن مصحفی ترجمه شده است.

کارل برنشتاین مؤلف این کتاب، متولد ۱۹۴۴، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی است. نام برنشتاین در پهنه‌ سیاسی و ژورنالیستی ایالات متحده با نام واترگیت پیوند خورده و طی چهار دهه‌ اخیر، به عنوان روزنامه‌نگاری جریان‌ساز و بلکه تاریخ‌ساز در قله‌ روزنامه‌نگاری آمریکا جا گرفته است. تحقیقات وی به همراه پیگیری‌های اف.بی.آی منجر به استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری ایالات متحده شد و به این ترتیب، نام برنشتاین نیز برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار شد.

نگارش و انجام پژوهش‌های «بانوی قدرت؛ زندگانی هیلاری رادام کلینتون» ۸ سال (یعنی از حوالی سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷) طول کشیده و در این مدت برنشتاین با بیش از ۲۰۰ نفر از دوستان، همکاران و مخالفان و دشمنان کلینتون‌ها مصاحبه انجام داده است. بین زندگی‌نامه‌هایی که از هیلاری کلینتون نوشته شده، این کتاب برنشتاین جایگاهی محوری و اساسی‌تر دارد. چرا که بسیاری از زندگینامه‌های موجود، به روایت شخص کلینتون هستند.

«بانوی قدرت؛ زندگانی هیلاری رادام کلینتون» با ۲۰۰ تصویر رنگی از سال های مختلف زندگی هیلاری کلینتون همراه است.

این کتاب با ۵۶۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب دیگر، «باباطاهر عریان در قدک عرفان» اثر آیت الله سید جعفر صفوی زاده موسوی است که آیت الله شیخ یحیی عابدی زنجانی نیز مقدمه ای بر آن نوشته است. این کتاب با ویراستاری و مقابله محسن مصحفی به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب از شاگردان فقه امام خمینی (ره) و فلسفه علامه‌ طباطبایی است. او الهیات را در دانشگاه نزد شهید مطهری گذرانده و مصاحبت طولانی و صمیمی با بزرگانی چون مرحوم آیت الله الهی قمشه‌ای، علامه‌ امینی، و … داشته‌ است.

این مولف سال هاست که به تدریس فلسفه و عرفان و تفسیر در حوزه علمیه تهران مشغول است و در کنار شخصیت علمی، در حوزه ادبیات نیز فعالیت داشته و به زبان‌های فارسی و ترکی، گونه های مختلف نظم و نثر را تولید کرده است. کتاب «باباطاهر عریان در قدک عرفان» به صورت تفصیلی به بررسی قرانی، عرفانی و حکمی اشعار باباطاهر عریان پرداخته و در پایان هر مبحث، مولف اشعار باباطاهر را در سروده های عرفانی خود، در هم آمیخته است. در ضمیمه کتاب نیز چندصد دوبیتی عرفانی و نغز مولف به زبان ترکی، درج شده است.

این کتاب هم با ۳۹۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.