کشف فسیل دایناسوری به اندازه یک اتوبوس در مصر
کشف فسیل دایناسوری به اندازه یک اتوبوس در مصر

محققان فسیل یک دایناسور غول پیکر را در صحرای مصر کشف کرده اند که طول آن معادل یک اتوبوس و هم وزن یک فیل بوده است. به نقل از سی ان ان، محققان گونه جدیدی از دایناسورها با جثه ای عظیم را کشف کرده اند. این دایناسور Mansourasaurus shahinae نام گرفته و وزن آن حدود […]

محققان فسیل یک دایناسور غول پیکر را در صحرای مصر کشف کرده اند که طول آن معادل یک اتوبوس و هم وزن یک فیل بوده است.

به نقل از سی ان ان، محققان گونه جدیدی از دایناسورها با جثه ای عظیم را کشف کرده اند. این دایناسور Mansourasaurus shahinae نام گرفته و وزن آن حدود ۵ تن(هم وزن فیل) است. جالب آنکه طول این دایناسور نیز اندازه یک اتوبوس تخمین  زده شده است.

گونه تازه کشف شده به تیره ای از دایناسورها به نام Titanosauria تعلق دارد که بزرگترین حیوانات تاریخ جزء همین دسته هستند.

به هرحال این فسیل گروهی از محققان به رهبری هاشم سلام از بخش زمین شناسی دانشگاه منصور در صحرای مصر این فسیل غول پیکر را کشف کرده اند. این درحالی است که طی بیش از ۲۵۰ سال بیشتر فسیل ها و استخوان های دایناسور در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا کشف شده اند. اما تاکنون دانشمندان به ندرت فسیلی در آفریقا کشف کرده بودند.

درهر حال این حیوان گردن بلند، از گیاهان تغذیه می کرده است. سلام و گروهش متوجه شده اند Mansourasaurus shahinae رابطه نزدیکی با دایناسورهایی دارد که در اروپا و آسیا کشف شده اند. این بدان معناست که دایناسورها بین اروپا و آفریقا تغییر مکان می دادند.

درهرحال کشف این فسیل نشان می دهد دانشمندان نتوانسته اند سیر تکاملی دایناسورها را  به درستی درک کنند.