کمبود مرد، برای حل معضلات کشور
کمبود مرد، برای حل معضلات کشور

جناب دکتر محمدرضا مخبر دزفولی به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری ، با اشاره به برگزاری کنکور فرموده اند که :« کنکور در حال حاضر  یک معضل است و باعث می شود استعدادها و توانایی های دانش آموزان سرکوب شود. دانش آموزان از زمانی که در مقطع […]

جناب دکتر محمدرضا مخبر دزفولی به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری ، با اشاره به برگزاری کنکور فرموده اند که :« کنکور در حال حاضر  یک معضل است و باعث می شود استعدادها و توانایی های دانش آموزان سرکوب شود. دانش آموزان از زمانی که در مقطع دبیرستان هستند به جای اینکه فکر کنند و درس را یاد بگیرند بیشتر به فکر کنکور هستند و همین کنکور باعث عدم اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش شده است. شجاع مردی می خواهد که شر کنکور را از سر نظام آموزش عالی کشور کم کند البته تا جایگزینی برای کنکور نباشد نمی توان آن را حذف کرد.»

البته این که گفته شود راه حل نجات  آموزش عالی ما حذف کنکور است حرف دقیقی نیست زیرا که کنکور با مکانیزم مدرک دادن به دانشجو طراحی شده بوده و مدرک گرایی را در ساختار آموزشی ترویج داده ولی فی الواقع معضل آموزش در کشور ما فقط برگزاری کنکور نیست اگرچه اولین معضل پیش پای همه همین سازمان سنجش است که جریان مدرک گرایی را برای مقاصدی غیر از ارتقاء توانمندی دانشجو فراهم میکند.

حل معضل آموزشی بیرون رفتن دست دولت از اداره آموزش در کشور و بها دادن به توانمندی بجای مدرک گرایی است. اجازه بدهید هر دانشگاهی برای پذیرش خود خود آزمون برگزار کندو شما بعنوان دولت برای هر یک شرکت کننده هزینه آزمون را تامین کنید و بس مسائله مدرک گرایی را هم غیر فرهنگی کنید.

اما بحث مهمتری که در بیانات جناب دکتر محمد رضا دزفولی وجود داشت و به موضوع مردی شجاع نسبت داده میشد از همه ابعاد حتی بحث کنکور و فرهنگ و اقتصاد و سیاست مهمتر است. اسناد بالا دستی در کشور همیشه دستخوش جریان سازی های مختلفی میشوند که بدون شک بخش از این جریان سازیها برای از هویت انداختن کاربرد اسناد از دیکته های مرتبط با خارج از کشور عمدتا لندن از طریق نفوذ در ادارات و سازمانها صورت می پذیرد که دستگاههای اطلاعاتی و ضد جاسوسی ما از کشف و تمیز آنها عاجزند.

برای حل مضل مشکلات ناتوانی نظام در کشف نفوذ هم مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است.

سند مهندسی فرهنگی کشور چند سالی است که تصویب شده و باید ستاد راهبری اجرایی کردن آن به ریاست رئیس جمهور و در نبود وی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود ولی هنوز تشکیل نشده است. باید برای این اقدام مردی پیداشود.

سند نقشه جامع  علمی کشور چند سالی است تصویب شده و در مسیر اجرا واقع شده لاکن برای حرکت دادن اجرایی ان مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است.

سند چشم انداز در کشور تهیه و کاربردی شده و درقالب برنامه های ۵ ساله بمنظور اجرا ابلاغ شده و فعلا دولت ها هیچکدام را در حدی مطلوب قبول نداشته اند و اجرا ننموده اند و فعلا کشور از اجرای دقیق آن ۱۵ سالی عقب است و برای به حرکت در آوردن آنها مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است.

ماجرای نابودی توان هسته ای و جایگزین نمودن برجام بجای آن و ناتوانی کشور در مواخذه مسئولین این خیانت عظمی در کشور مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم دارد که نقطه به نقطه ارزیابی دقیق داشته تا امکان یافتن مسیر اشتباه از کجا وتوسط چه کسانی دریافته شود.

برای تحقق بخشیدن به قانون اجرایی شدن خدمات کشوری مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است. برای محقق شدن قانون و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است.

برای عملی کردن قانون کوچک و چابک سازی و مهارت افزایی در جنبه های نظارتی دولت نیز مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است.

برخورد با امضاء کنندگان سند ضد هویتی فرهنگی یونسکو مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم دارد.

برخورد با نفوذیهای امضاء کننده FATF به نام مثلا ضد پول شویی و ناموس فروشی در اقتصاد ملی مردی شجاع و نترس و دقیق و کارکشته و بواقع خادم لازم است. بنظر میرسد در نظام جمهوری اسلام مردانی وجود داشته اند که انقلاب عظیم اسلامی را آفریده و تا ۴۰ سال از گزند نابسامانیهای اول انقلاب و جنگ تحمیلی و پیروزی بر صدام و ارتقاء توانمندی نظام تا کرانه های دریای سرخ و مدیترانه در لبنان و سوریه و عراق و یمن مردی کرده اند.

باید یافت که چگونه این مردان امکان ورود به حوزه هایی که دست دولتها و نظام قضایی کشور است را نداشته اند و ما بقول جناب مخبر دزفولی نیازمند به مردانی شجاع در این حوزه ها داریم و نمی یا بیم؟

حمیدرضا نقاشیان

والسلام