گوترش خواهان تحقیق پیرامون حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی شد
گوترش خواهان تحقیق پیرامون حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی شد

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری پیرامون حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی شد. ببه نقل از اسپوتنیک، «فرحان حق» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری پیرامون حمله مرگبار ائتلاف سعودی به […]

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری پیرامون حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی شد.

ببه نقل از اسپوتنیک، «فرحان حق» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری پیرامون حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی شد.

وی روز پنج شنبه گفت: «دبیرکل [سازمان ملل] حمله هوایی نیروهای ائتلاف (به رهبری عربستان سعودی) به یک اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در بازاری پرتردد در شهر صعده را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری در خصوص این حادثه شد».

اوایل روز پنج شنبه، رسانه های یمنی گزارش دادند که جنگنده های ائتلاف سعودی یک اتوبوس حامل کودکان یمنی را هدف قرار دادند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ به نقل از مقامات محلی اعلام کرد که در این حمله، حدود ۵۰ نفر از جمله ۲۹ کودک کشته و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند.

رسانه های محلی همچنین گزارش دادند که «محمد حوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز پنج شنبه روسیه، چین و فرانسه را به برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل جهت رسیدگی به این تجاوز ائتلاف سعودی ترغیب کرد.

به گزارش تلویزیون المسیره، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهار داشت که حمله روز پنج شنبه این واقعیت را تأیید می کند که ائتلاف سعودی صلح در منطقه را نمی پذیرد.

گفتنی است که «هثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از محکوم کردن حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی، عربستان را «شریکی راهبردی» برای آمریکا خواند و تنها از ریاض خواست درباره حمله روز پنج شنبه تحقیق کند!