۷ هشدار گمرکی به مسافران نوروزی برای سفرهای خارجی
۷ هشدار گمرکی به مسافران نوروزی برای سفرهای خارجی

 با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش سفرهای خارجی، گمرک ایران توصیه و هشدارهای لازم برای مسافران نوروزی را اعلام کرد. گمرک ایران در مهمترین توصیه خود از مسافران نوروزی درخواست کرد از تحویل گرفتن کالای دیگران خودداری کنند. توصیه ها و هشدارهای گمرک برای مسافران نوروزی به این شرح است: ۱. جاسازی هرگونه […]

 با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش سفرهای خارجی، گمرک ایران توصیه و هشدارهای لازم برای مسافران نوروزی را اعلام کرد.

گمرک ایران در مهمترین توصیه خود از مسافران نوروزی درخواست کرد از تحویل گرفتن کالای دیگران خودداری کنند. توصیه ها و هشدارهای گمرک برای مسافران نوروزی به این شرح است:

۱. جاسازی هرگونه کالا و اختفاء آن از دید مأموران گمرک قاچاق تلقی می شود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا خواهد بود.

۲. هزینه هایی که بابت اضافه بار از مسافرین توسط شرکت های حمل و نقل دریافت می شود هیچگونه ارتباطی با حقوق ورودی گمرکی ندارد و این شرکتها با توجه به شرایط خود و مقررات خود بار همراه مسافر را پذیرش می کنند، اما ملاک ارزیابی در گمرک ارزش کالا است.

۳. از تحویل گرفتن کالای دیگران خودداری کنید چرا که هرگونه مسئولیت قانونی آن به عهده شما است  و چنانچه هر نوع تخلف گمرکی کشف شود شما باید پاسخگو باشید.

۴. حتی الامکان سبک سفر کنید تا با کاهش زمان تحویل کالا در کمترین زمان ممکن تشریفات گمرکی را به پایان رسانید.

۵. به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و کاهش میزان بیکاری حتی الامکان ازخرید کالای خارجی اجتناب کنید.

۶. هنگام خروج از کشور چنانچه بیمار هستید و دارو همراه خود دارید باید حتما نسخه پزشک داشته باشید.

۷. ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی (چک بانکی، چک تضمینی، چک مسافرتی، سایر اسناد مالی قابل انتقال) و یا  اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مجاز بوده و نیاز به اظهار نداشته، لیکن جهت مبالغ بیش از ۱۰۰۰۰ یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مسافر می‌بایست به سامانه ارز همراه مسافر مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام نموده و پس از اخذ کد رهگیری و فرم مورد نظر توسط گمرک، مراحل بعدی را از طریق سیستم بانکی انجام دهد.