آسیب به سلامت روان با اعتیاد به گوشی
آسیب به سلامت روان با اعتیاد به گوشی

کارشناسان با تاکید بر اینکه اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به سلامت روان نوجوانان آسیب می‌زند هشدار دادند که والدین باید نسبت به این موضوع شدیدا نگران باشند. کارشناسان کره‌جنوبی معتقدند که اگر نوجوانی همیشه آنلاین است و شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کند باید در مورد این رفتارش نگران بود. همچنین در مطالعه‌ای که سال جاری […]

کارشناسان با تاکید بر اینکه اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به سلامت روان نوجوانان آسیب می‌زند هشدار دادند که والدین باید نسبت به این موضوع شدیدا نگران باشند.

کارشناسان کره‌جنوبی معتقدند که اگر نوجوانی همیشه آنلاین است و شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کند باید در مورد این رفتارش نگران بود.

همچنین در مطالعه‌ای که سال جاری (۲۰۱۷) انجام گرفت مشخص شد ۸۲ درصد مردم آمریکا دارای گوشی هوشمند هستند یا می‌توانند از این وسیله الکترونیکی استفاده کنند، ۹۲ درصد آنان هنگام خرید از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، ۷۸ درصد آنان هنگام غذا خوردن در خانه با گوشی همراه کار می‌کنند و ۴۴ درصد آنان هنگام راه رفتن در خیابان مشغول کار کردن با گوشی همراه هستند.

مرکز تحقیقاتی “پیو” در یک بررسی دیگر آورده است ۷۳ درصد نوجوانان به گوشی هوشمند دسترسی دارند و ۹۲ درصد آنان هر روز آنلاین شده و با اینترنت کار می‌کنند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، کارشناسان کره‌ای هشدار دادند اعتیاد به گوشی‌های هوشمند از تلف کردن وقت برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوها خطرناک‌تر است.

در واقع نوجوانانی که به گوشی‌های خود و اینترنت اعتیاد دارند در مغزشان دچار بی‌تعادلی شیمیایی هستند که آنان را در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار می‌دهد.