سازمان‌های امنیتی آلمان در مبارزه با تروریسم در مسیر خوبی قرار دارند
سازمان‌های امنیتی آلمان در مبارزه با تروریسم در مسیر خوبی قرار دارند

وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه سازمان‌های امنیتی آلمان در مبارزه با تروریسم در مسیر خوبی قرار دارند، در عین حال گفت که ما نمی‌توانیم وقوع حملات تروریستی دیگری در آلمان را رد کنیم. به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، یک سال بعد از حمله تروریستی به بازارچه کریسمس در برلین “توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان […]

وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه سازمان‌های امنیتی آلمان در مبارزه با تروریسم در مسیر خوبی قرار دارند، در عین حال گفت که ما نمی‌توانیم وقوع حملات تروریستی دیگری در آلمان را رد کنیم.

به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، یک سال بعد از حمله تروریستی به بازارچه کریسمس در برلین “توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان سازمان های امنیتی در آلمان را در مسئله مبارزه با تروریسم در مسیر خوبی ارزیابی کرده و از برخی تصمیمات در این راستا از جمله پرسنل بیشتر در سازمان های امنیتی، سازماندهی بهتر و تشدید قوانین در این راستا سخن گفت.

وی با تاکید بر اینکه آلمان امن تر شده است گفت: ما اقدامات متعددی در این راستا انجام داده ایم، از جمله درباره قوانین اخراج و خروج پناهندگان و مدیریت پرونده های مشترک در اروپا کارهایی انجام شده است و همه این ها درس هایی از حادثه تروریستی در برلین است.

در ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۶ انیس العامری اهل تونس با یک کامیون دزدیده شده به مردم در بازارچه کریسمسی در برلین حمله کرد که طی آن ۱۲ نفر کشته و بیش از ۷۰ نفر مجروح شدند.

“توماس دمایزیر”، همچنین گفت که سازمان های امنیتی همچنین در سال جاری از برخی حملات تروریستی جلوگیری به عمل آوردند. ما تا به حال تا این حد محکومیت و روند تحقیق در این باره نداشته ایم. اما این مسئله هم تلخ است که ما نمی توانیم این مسئله را رد کنیم که در آلمان دوباره یک حمله تروریستی دیگری به وقوع بپیوند.

وولکر کایدر از همکاران دمایزیر در حزب دموکرات مسیحی نیز بر این باور است که مسئله امنیت همچنین برای مردم نقش تعیین کننده‌ای دارد. وی خواستار تمرکز قدرتمندانه تر بر این مسئله شد.