آمادگی طرفهای درگیر در یمن برای بازگشت به میز مذاکرات
آمادگی طرفهای درگیر در یمن برای بازگشت به میز مذاکرات

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته اند که فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن امیدوار است مذاکرات صلح یمن در ماه جولای از سر گرفته شود و طرف های درگیر آماده بازگشت به میز مذاکره هستند. «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن اعلام کرد امیدوار است مذاکرات صلح درباره یمن در ماه جولای […]

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته اند که فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن امیدوار است مذاکرات صلح یمن در ماه جولای از سر گرفته شود و طرف های درگیر آماده بازگشت به میز مذاکره هستند.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن اعلام کرد امیدوار است مذاکرات صلح درباره یمن در ماه جولای از سرگرفته شود.

منبع دیپلماتیک که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته که گریفیتس به ۱۵ عضو شورای امنیت در یک جلسه محرمانه گفته که همه طرف های درگیری در یمن آماده از سرگیری مذاکرات صلح را دارند.

در حالی که مذاکرات صلح یمن دو سالی است که متوقف شده است، به گفته این منبع در نتیجه همین مسأله نیت از سرگیری گفتگوهای صلح به زودی وجود دارد و از سرگیری مذاکرات در ماه جولای ایده آل خواهد بود.

در همین راستا یک منبع دیپلماتیک دیگر تأکید کرده است که مذاکرات در چارچوب احترام به حاکمیت و استقلال یمن برگزار خواهد شد و از همه طرف ها خواسته خواهد شد تا روابط دوستانه ای با یکدیگر داشته باشند.

این منبع تأکید کرد که از جامعه مدنی نیز خواسته خواهد شد تا در این مذاکرات حضور داشته باشند و دست کم ۳۰ درصد از ظرفیت شرکت کنندگان در این مذاکرات به زنان اختصاص داده خواهد شد و تلاش خواهد شد تا این درصد در دولتی که ممکن است در نتیجه این مذاکرات تأسیس شود، حفظ شود.