آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی تعرفه ۱۰ درصدی وضع می‌کند
آمریکا بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی تعرفه ۱۰ درصدی وضع می‌کند

رئیس جمهوری امریکا، دونالد ترامپ چین را تهدید کرد که تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی این کشور وضع خواهد کرد که با پاسخ چین مبنی بر تلافی شدید مواجه شد.  دوشنبه شب،رئیس جمهوری امریکا، دونالد ترامپ چین را تهدید کرد که تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای […]

رئیس جمهوری امریکا، دونالد ترامپ چین را تهدید کرد که تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی این کشور وضع خواهد کرد که با پاسخ چین مبنی بر تلافی شدید مواجه شد.

 دوشنبه شب،رئیس جمهوری امریکا، دونالد ترامپ چین را تهدید کرد که تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی این کشور وضع خواهد کرد که با پاسخ چین مبنی بر تلافی شدید مواجه شد. تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا به سرعت در حال بالا گرفتن هستند.

ترامپ در بیانیه‌ای گفت که از نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر خواسته است تا کالاهای چینی‌ را برای تعرفه‌های جدید شناسایی کند.

او گفت این اقدام برای تلافی تصمیم چین جهت افزایش تعرفه بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی است؛ حرکتی که خود پس از اعلام تعرفه‌هایی مشابه توسط ترامپ در روز جمعه، انجام شده است!

وزارت تجارت چین با متهم کردن واشنگتن به آغاز جنگ تجاری اعلام کرد چین به وسیله اقدامات کمی و کیفی، با مواضع آمریکا به شدت مبارزه خواهد کرد و در صورت وضع تعرفه جدید بر کالاهای چینی، پاسخ آمریکا را می‌دهد.