آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند(امام خمینی)
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند(امام خمینی)

کودکتر که بودم یادم نیست در کلاس سوم یا چهارم ابتدایی یکی از درسهایمان درس بلدر چینی بود که چند تا جوجه داشت و با جوجه های خود در کشتزاری لانه داشت. روزها به سرعت می گذشت و محصول کشتزار به مرحله برداشت نزدیک می شد. بلدرچین بیشتر اوقات خود را به گشت و گذار […]

کودکتر که بودم یادم نیست در کلاس سوم یا چهارم ابتدایی یکی از درسهایمان درس بلدر چینی بود که چند تا جوجه داشت و با جوجه های خود در کشتزاری لانه داشت. روزها به سرعت می گذشت و محصول کشتزار به مرحله برداشت نزدیک می شد. بلدرچین بیشتر اوقات خود را به گشت و گذار مشغول بود و هر روز از جوجه ها دور می شد؛ اما جوجه ها، هنوز پرپرواز نداشتند و ناگزیر به سکوت در لانه بودند. هر روز غروب که بلدرچین به کنار آنها ها برمی گشت، از آنها وقایع روز را می پرسید. روزی بچه ها به او گفتند:« امروز صاحب مزرعه آمده بود و می گفت: زمان برداشت فرا رسیده و محصول هم به اندازه کافی وجود دارد، فردا به فلانی می گویم که بیاید و محصول را جمع کند.» بلدرچین گفت:« نترسید؛ هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.»

روز بعد دوباره برزگر آمد و گفت:« فلانی گفت: دیروز کار داشتم، فردا حتماً خواهم آمد.»

بلدرچین دوباره به جوجه  هایش اطمینان داد که خطری آنها را تهدید نخواهد کرد!

چند روزی به این صورت گذشت و برزگر هر روز برداشت محصول را به این و آن حواله می داد. بلدرچین نیز متقابلاً به بچه هایش اطمینان می داد که خطری آنها را تهدید نخواهد کرد.

سرانجام یک روز غروب، جوجه ها به او گفتند:« امروز برزگر آمده بود و می گفت: داس را آماده کرده و فردا شخصاً برای برداشت محصول خواهد آمد.»

اینجا بود که بلدرچین  مادر خطاب به جوجه هایش گفت:« دیگر جای ما این جا نیست. فردا صبح زود آماده شوید تا از این جا کوچ کنیم؛ زیرا این بار برزگر خود کمر همت بسته و شخصاً خواهد آمد و هیچ چیز مانع آمدن او نخواهد بود؛ بنابراین جایمان دیگر اینجا نیست!»

در طول این چهل سال گذشته که از وقوع و تداوم انقلاب گذشته آمریکایی ها دایم برای ما رجز جنگ خوانده اند و داغ طبس کاری با آنها کرد که جرات نزدیک شدن به ما را ندارند.

اگر ملاحظه میشود که  عربستان را با موشک تاد و ١١٠ میلیارد دلار هزینه تیز میکنند به این دلیل است که هم جرات نزدیک شدن به ما را ندارند و هم قرار است ماموریت مواجهه با ما را به نیابت بدهند.

اگر انگلیس یعنی خانم ترزا می می آید با سعودی معامله سلاح میکند  دلیلش همین است .  اگر یک باج درشت توسط آل سعود به روسها داده میشود که اس ۴٠٠ بخرند برای جلوگیری از ترس انها از حمله تهاجمی ماست . قبلاً هم در گزارش صندوق بین الملل پول خواندیم که پیش‌بینی رشد کشور انگلیس در سال جاری همانند سال قبل نیز به خاطر فعالیت‌های ضعیف‌ تر از حد انتظار در سه ماه نخست سال کاهش یافته است.

پیش‌بینی رشد اقتصادی  در امریکا در سال جاری از ۲/۳ درصد به ۲/۱ درصد و در سال آتی ۲۰۱۸ از ۲.۵ درصد به ۲/۱ درصد کاهش خواهد یافت.

در مقابل، پیش‌بینی رشد کشورهای حوزه یورو در سال ۲۰۱۷، از جمله فرانسه آلمان، ایتالیا و اسپانیا، در جهت مثبت بازنگری شده ، چراکه رشد این کشورها در سه ماه نخست سال بالاتر از حدانتظار بوده است لذا این امر به همراه بازنگری مثبت در رشد سه ماه آخر سال ۲۰۱۶ و شاخص‌های پرتکرار در سه ماه دوم سال جاری نشانگر شتابی فراتر از انتظار در تقاضای داخلی در این کشور هاست. سخنرانی روز جمعه ی با اهن و تلمپ ترامپ با آن همه عصبیت و بی ادبی که بیش از رفتار یک لات محله جنوب شهر تهران آن هم در سالهای قبل که بیضه ها رنگ و رمقی داشت، نبود، حکایت از پارس کردن سگی را داشت که به گرسنگی افتاده و رقابت با دیگرانش فقط از روی نا توانی است .

از سخنرانی او مهمتر اظهار سگ توله ای همانند نتانیاهو بود که اعلام کرد ، سخنان ترامپ بوی جنگ میدهد، باید منتظر شد تا ببینیم در داخل کدام سگ توله ای و با چه لفظی سخنان نتانیاهو را دنبال میکند؟ تا در کوس جنگ روانی دمیده شود!

اینها همه دعوای عقب ماندگی در رقابت اقتصادی در غرب و شرق دنیاست و هنوز بلدرچین به جوجه هایش اطمینان میدهد که نیابتها از قبیل  بنی صدر ها و هاشمی ها و خاتمی ها و صدام و آل سعود و میر حسین موسویها و داعش و امثالهم چهل سال برای جوجه ها وقت خریده اند و هنوز وقت کوچ نیست.

خدا رحمت کند شهید رجایی را که میفرمود جنگ واقعی زمانی است که ما با خود امریکا درگیر بشویم .

ولی آنها آنقدر از جریان طبس ترسیده اند که خفت و خواری دستگیر شدن سربازانشان در خلیج فارس را بجان میخرند و جرات شلیک کردن یک گلوله فشنگ را ندارند. رنگ جنگ روانی هم امروز برای ملت شجاع و سر افراز ایران در قاموس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش معتقد و اسلام پناه جمهوری اسلامی ، حنای بی رنگ است وقتی نیابتها جواب نداد. وقتی خط و نشانها بی هویت شد. وقتی ملتی کید دشمن گرسنه از درد اقتصادی را شناخت باید سخن بلدرچین را بگوش جان بپذیرد که امریکا هیچ غلطی نمیتواند، بکند.

زیرا اگر درایتی و بلوغی و شعوری و جسارتی بود در این چهل سال حد اقل یکی از آنها اثر بخش میبوده و در صف دلیر مردان ایران خللی وارد نموده بودند و ما تا اعماق غرب آسیا دلیرانه میدان نمی یافتیم.

والسلام

حمیدرضا نقاشیان