لزوم همدلی و اتحاد مردم ومسولان در بحران‌های احتمالی
لزوم همدلی و اتحاد مردم ومسولان در بحران‌های احتمالی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم همدلی و اتحاد مردم ومسولان در بحران‌های احتمالی پیش‌رو تاکید کرد.  محسن هاشمی رفسنجانی در سومین اجلاس هیئت رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهر های کشور در ارومیه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون بحران‌های مختلفی را با شور و شعور انقلابی مردم پشت […]

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم همدلی و اتحاد مردم ومسولان در بحران‌های احتمالی پیش‌رو تاکید کرد.

 محسن هاشمی رفسنجانی در سومین اجلاس هیئت رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهر های کشور در ارومیه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون بحران‌های مختلفی را با شور و شعور انقلابی مردم پشت سر گذاشته است خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی به دلیل مشکلاتی نظیر رکود، بحران اشتغال، کاهش سطح رفاه عمومی و تحریم های آمریکایی اسرائیلی و احتمال کاهش درآمد ارزی، کشور در شرایط حاد تری قرار دارد و باید با همفکری، همدلی و اتحاد همه آحاد جامعه و مسئولین از شرایط فعلی گذر کرد.

وی افزود: بروز مسائلی نظیر مفاسد اقتصادی، رانت خواری و سوءاستفاده از قدرت و نیز بروز برخی آسیب های اجتماعی موجبات خدشه دار شدن اعتماد عمومی و خسران سرمایه اجتماعی کشور شده است که باید با مدیریت صحیح و آگاهانه نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی کاهش درآمد پایدار شهرداری ها می تواند مشکلات عدیده‌ای را برای شهرداری ها ایجاد کند بر لزوم پرهیز از برخورد منفعالانه با بحران‌های احتمالی پیش‌رو تاکید و تصریح کرد: باید با آینده نگری و برنامه‌ریزیهای علمی، عملی و جامع بحران ها و مشکلات را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه اعترضات مدنی و مشکلات اجتماعی امری مختص ایران نیست و در هرکشوری می تواند رخ دهد افزود: آنچه در این زمینه اهمیت دارد جلوگیری از تبدیل اینگونه اعتراضات به بحران‌های امنیتی است.

هاشمی با اشاره بر اهمیت ارتباط ساختاری مجمع روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استان های کشور با شورای عالی استان ها اظهار کرد: باید با هم افزایی و همگرایی مشکلات ناشی از بحران های احتمالی را به حداقل برسانیم.

رسول اصغرزاده، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این مجمع با اشاره به ظرفیت های مرزی آذربایجان غربی و هم مرزی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی تا کنون از مزایا و پتانسیل‌های مرزی خود بهره چندانی نبرده است که امیدواریم با دور اندیشی‌های آتی و حاکمیتی آذربایجان غربی و به تبع آن ایران اسلامی از این ظرفیت‌ها بهرمندی لازم را داشته باشد.

وی هدف از برگزاری مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور را تثبیت جایگاه و نقش حاکمیت اراده مردم در مدیریت امور منطقه‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: وجود برخی نگرش‌های خاص و عدم اعتماد دولت و مجلس موجب مغفول ماندن ظرفیتهای بالقوه شورایی در کشور شده است.

اصغرزاده با تاکید بر لزوم بروز آشتی مجدد در سطوح مختلف شورایی با اشاره به اینکه بخش‌های عمده مشکلات و کاستی‌های شوراهای اسلامی را باید در خارج از حیطه شوراها جست و جو کرد افزود: مطابق قانون اساسی باید از ظرفیت ها و توان شورای عالی استان ها به نحو شایسته استفاده کرد.

وی یادآورشد: پرهیز از سهم خواهی، افزایش انگیزه خدمت، عدم دخالت نگرش‌های سیاسی در خدمت به مردم می‌تواند موجبات تداوم حرکت روبه رشد شوراها را فراهم آورد.