اجتهاد دبیرکل بانک مرکزی را کجا تایید میکنند؟
اجتهاد دبیرکل بانک مرکزی را کجا تایید میکنند؟

نظام اختاپوسی در اداره پول بزرگترین فاجعه برای نظام اقتصادی کشور است و اعجاب آور ترین رفتار اینکه همه به این امر اذعان دارند اما احدی اقدامی جز سخنرانی نمیکند! انقلاب اسلامی در ایران را یک مرجع تقلید که اعلمیت و شجاعت و پاک نفسی او، او را زبانزد عام و خاص نمود ، رهبری […]

نظام اختاپوسی در اداره پول بزرگترین فاجعه برای نظام اقتصادی کشور است و اعجاب آور ترین رفتار اینکه همه به این امر اذعان دارند اما احدی اقدامی جز سخنرانی نمیکند!

انقلاب اسلامی در ایران را یک مرجع تقلید که اعلمیت و شجاعت و پاک نفسی او، او را زبانزد عام و خاص نمود ، رهبری نموده است.

قانون اساسی این کشور بدست مجتهدین تراز اول این کشور تهیه و تدوین شده است .

نام مجلس شورای ملی را با یک ماده واحده به مجلس شورای اسلامی برگردان کرده ایم .

قانونی از کشور بعد از تصویب بدون نظر شورای نگهبان قانون اساسی و شرع ابلاغ نمیشود.

اکثر نمایندگان این کشور در مجلس شورای اسلامی روحانی و معلم دین و دیانتند.

قوه قضائیه را مجتهدین تراز اول کشور اداره میکنند !!!!

اما در این کشور نرخ پول در بانکها ۳۰ درصد و در بازار ۴۰ تا ۴۵ درصد است و کسی ککش نمیگزد که این شرایط مبتنی بر اولین آموزه های مقدس دینی جنگ با خداست.

تحمیل تفکر اختاپوسی پول با محوریت اقتصاد بانک محور را عده ای فراماسونر که در امریکا و درکانون های به اصطلاح اسلامی دانشجوئی بخدمت لندن درآمده بودند بر اقتصاد ما فرو کردند و ما ۳۹ سال است اسیر  این ترفند دشمنیم اما اقدامی نمیکنیم.

فاجعه ای در اقتصاد ما نیست که یک طرف آن ربا و ساختار آلوده و ۴ درصدی بانکها نباشد.

حضرت آیت الله تازه لابد مجتهد شده جناب آقای جلات مکان آقای محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی اخیرا طی یک مصاحبه ای اظهار فضل فرموده اند که :

سود بانکی ربا نیست و ایشان فضل خود را بیشتر اشاعه فرموده اند که  از نظر ما کارمزدی که در شبکه بانکی کشور دریافت می شود، نمی تواند مصداق ربا باشد.

تازه آیت الله شده جناب محمود احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهدفرموده اند : در موضوع ربا در شبکه بانکی، باید متخصصان امر اظهار نظر کنند اما برداشت ما این نیست که هزینه خدمات و سودی که بر روی تسهیلات دریافت می شود، ربا است و  در خصوص خبر منتشره مبنی بر تشکیل بانک بدون ربا توسط ریاست آستان قدس رضوی هم اعلام نموده اند که تا کنون درخواستی در این رابطه به بانک مرکزی ارائه نشده است. ایشان خبر داده اند برخی موسسات مالی سودهای بالایی و بعضا تا ۸۰ درصد پرداخت می کردند که برای تامین این سود از پول خود استفاده می کردند و از این رو امروز یکی از مشکلات عمده آنها کسری منابع است. و در عین حال میفرمایند نظام مالی و پولی و بانکی عاری از رباست.

اخیرا ریاست محترم آستان قدس رضوی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در یک دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی اعلام نموده اند که این آستان  بانک قرض‌الحسنه بدون ربا تاسیس خواهد نمود.

ایشان در مواجهه با معضلات و مشکلات و ناتوانی اقتصادی مردم این استان اعلام کردند : باید نسبت به توانمندسازی مردم حرکت کرد چون تاریخ نشان می‌دهد که مردم این خطه فرهنگ آنها همراه با فرهنگ دینی بوده و از فرهنگ غنی اسلامی و دینی برخوردار بوده که ضرورت دارد با نگاه به مسائل فرهنگ به ویژه توسعه کمی و کیفی برای حوزه‌های علمیه اقدام جدی در استان انجام شودو سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی متناسب با اقلیم استان باید باشد و بهره‌وری محصولات استان به دلیل عدم بسته بندی مناسب نصیب دیگر کشورها نشود

لذا با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان فرآیند تولید را کامل کرد و افزایش بهره‌وری را مشاهده کرد وضمنا نسبت به عدم پرداخت وام به مردم از طرف بانکها نیاز به اقدامات متفاوت هستیم و لذا به دنبال بانک قرض الحسنه بدون ربا از سوی استان قدس رضوی هستیم.

این در حالی است که حضرت آقای دبیر کل بانک مرکزی اگر چه میفرمایند امر نظر دادن نسبت به وجوهی که بانکها دریافت میکنند کار متخصصین است اما در عین حال خود هم نظر داده و خود را در این امر بطور تلویحی مجتهد متخصص قلمداد و معرفی مینمایند که باید دید کجا در این کشور اجتهاد مفخم له را تایید میکنند؟

والسلام

حمید رضا نقاشیان