ایران تعهدات خود را برای اجرایی شدن خط لوله گاز به پاکستان انجام داده
ایران تعهدات خود را برای اجرایی شدن خط لوله گاز به پاکستان انجام داده

سفیر کشورمان در پاکستان با تاکید بر این که ایران تعهدات خود را برای اجرایی شدن خط لوله گاز به پاکستان انجام داده گفت: راه‌اندازی این خط لوله گازی منوط به انجام تعهدات توسط طرف پاکستانی است. مهدی هنردوست با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر این‌که طرح انتقال گاز ایران […]

سفیر کشورمان در پاکستان با تاکید بر این که ایران تعهدات خود را برای اجرایی شدن خط لوله گاز به پاکستان انجام داده گفت: راه‌اندازی این خط لوله گازی منوط به انجام تعهدات توسط طرف پاکستانی است.

مهدی هنردوست با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر این‌که طرح انتقال گاز ایران به پاکستان کنار گذاشته نشده است، گفت: اجرایی شدن و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان منوط به این است که پاکستان تعهدات خود را در این زمینه به انجام رساند.

وی تاکید کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده بین ایران و پاکستان، طرف ایرانی تعهدات خود را انجام داده و خط لوله را تا نزدیکی مرز مشترک دو کشور رسانده است.
سفیر کشورمان در اسلام آباد با تاکید بر این امر که‌ طرف پاکستانی تا قبل از برجام، تحریم‌های موجود علیه ایران را مانع فعالیت در زمینه احداث خط لوله عنوان می‌کرد، اظهار داشت: اکنون که دوره تحریم‌ها علیه ایران به پایان رسیده و روابط دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان رو به تقویت و گسترش است انتظار داریم مقامات ذی‌ربط پاکستان در جهت اجرای تعهدات برای اجرایی شدن خط لوله گاز گام بردارند.
مهدی هنردوست بیان کرد:  جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن ذخایر عظیم انرژی خواهان آن است که نیازهای فراوان کشور پاکستان به اشکال مختلف انرژی از جمله نفت، گاز و برق را برطرف کند. در همین رابطه نیز اعلام آمادگی کرده تا میزان برق صادراتی خود را به این کشور افزایش دهد.
وی درباره این که آیا پروژه تاپی( انتقال گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند) در این مساله تاثیر داشته است؟ گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران خط لوله آی پی بهترین گزینه برای تامین نیازهای انرژی کشور پاکستان است و پروژه‌های دیگر قابلیت جایگزینی با این پروژه را ندارند.