احتمال افزایش دما در مناطق غربی/ وزش باد در تهران
احتمال افزایش دما در مناطق غربی/ وزش باد در تهران

دمای هوا در نیمه غربی کشور در ۲۴ ساعت آینده افزایش خواهد یافت و این وضع در جنوب غرب بارزتر خواهد بود. محمد اصغری با اشاره به پیش بینی ها بر اساس نقشه های هواشناسی گفت:​ در نیمه شرقی نیز به علت وزش بادهای شمالی کاهش دما خواهیم داشت که البته وزش باد با گرد […]

دمای هوا در نیمه غربی کشور در ۲۴ ساعت آینده افزایش خواهد یافت و این وضع در جنوب غرب بارزتر خواهد بود.

محمد اصغری با اشاره به پیش بینی ها بر اساس نقشه های هواشناسی گفت:​ در نیمه شرقی نیز به علت وزش بادهای شمالی کاهش دما خواهیم داشت که البته وزش باد با گرد وخاک همراه است.در مناطقی مانند شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان کاهش دما همراه با گرد وخاک و در برخی مناطق نیز با طوفان شن همراه است.

اصغری افزود: در مناطقی مانند نهبندان، طبس، زابل، نیمروز، هیرمند و هامون میزان سرعت باد بارز و قابل توجه است.در جنوب شرق نیز در بعدازظهر رگبار و رعد وبرق در ارتفاعات پیش بینی می شود و در هرمزگان و مناطقی مانند بشاگرد، حاجی آباد، کهنوج، بافق و ارتفاعات زرند نیز همین شرایط حاکم است.

اصغری افزود: آب های جنوبی کشور مواج خواهد بود و در سواحل لاوان وکیش ارتفاع موج ممکن است تا ۱ و نیم متر نیز برسد.پدیده مشترک در خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان انتقال گرد و غبار از آن سوی مرزها خواهد بود و این وضع در استان های مرکزی، همدان و لرستان نیز حاکم خواهد شد البته با توجه به ابری شدن هوا ، دمای کمینه در این سه استان بارز است.

اصغری افزود: پدیده مشترک در قم ، جنوب تهران، قزوین، البرز، جنوب سمنان و شمال اصفهان هم وزش باد است و شاخص کیفیت هوا در این مناطق از شرایط استاندارد خارج می شود.

وی گفت: برای شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و ارتفاعات گیلان و مازندران نیز رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.  برای گلستان هم کاهش دما همزمان با وزش باد پیش بینی می شود و در خراسان رضوی، یزد و کرمان نیز وزش باد پدیده غالب است.شرایط برای شنا در دریای خزر مساعد است.