احتمال ادغام برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها در شهرداری تهران
احتمال ادغام برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها در شهرداری تهران

شهردار تهران درخصوص اصلاح ساختار شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد و از احتمال ادغام برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها در شهرداری تهران خبر داد. محمدعلی نجفی  با اشاره به دستور اخیرش پیرامون اصلاح ساختار شهرداری تهران، با بیان اینکه ساختار شهرداری از جهات مختلف دارای اشکالاتی است، گفت: یکی از اشکالات ساختار شهرداری گستردگی بیش از […]

شهردار تهران درخصوص اصلاح ساختار شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد و از احتمال ادغام برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها در شهرداری تهران خبر داد.

محمدعلی نجفی  با اشاره به دستور اخیرش پیرامون اصلاح ساختار شهرداری تهران، با بیان اینکه ساختار شهرداری از جهات مختلف دارای اشکالاتی است، گفت: یکی از اشکالات ساختار شهرداری گستردگی بیش از حد آن است؛ به گونه‌ای که با این شهر نباید اینقدر از نظر تعداد مدیریت‌ها، ساختار گسترده‌ای طراحی می‌شد.

وی افزود: تداخل و استهلاک بین بخش‌های مختلف شهرداری به وفور دیده می‌شود به گونه‌ای که موردی داریم که یک موضوع واحد در چند دفتر در شهرداری دنبال می‌شود که این قابل قبول نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه ساختار شهرداری باید با یک نگاه علمی جامع‌اندیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: برهمین اساس از معاونت برنامه‌ریزی درخواست کردیم که شورای علمی‌ در این زمینه تشکیل دهد و استاد برجسته یکی از دانشگاه‌ها را نیز به عنوان رییس شورای علمی انتخاب کردیم تا در سه فاز تغییر ساختار شهرداری را بررسی کنند.

نجفی با بیان اینکه از این شورای علمی درخواست کردیم که در یک فاز شش ماهه کلیات ساختار جدید شهرداری را آماده کنند، تصریح کرد: همچنین در یک فرصت یک ساله می‌بایست ساختار نهایی شهرداری شکل بگیرد که در کنار آن یک کار ضربتی نیز درخصوص جایگاه زنان و ساختار مرتبط با آن در شهرداری و همچنین موضوع خزانه متمرکز نیز در دستور کار قرار گرفته است ، چراکه باید این دو موضوع در شهرداری با فوریت بیشتری به نتیجه برسد و از این شورا خواسته‌ایم که درخصوص این دو موضوع راه‌حل‌هایی ارائه دهند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است برخی از سازمان‌ها و یا معاونت‌های شهرداری در ساختار جدید ادغام شود؟ گفت: در حال بررسی موضوع تغییر ساختار هستیم و اگر لازم باشد معاونت‌ها، ادارات کل سازمان‌ها و شرکت‌ها ادغام می‌شوند اما در حال حاضر این مساله در فاز بررسی و مطالعه قرار دارد.