ارائه وام بلاعوض به ایثارگران زلزله زده در کوهبنان/بررسی خسارت ها
ارائه وام بلاعوض به ایثارگران زلزله زده در کوهبنان/بررسی خسارت ها

رییس بنیادشهید گفت:علاوه بر مبلغ پیش بینی شده توسط شرکت بیمه طرف قرارداد بابنیاد، دولت مبلغی را به صورت بلاعوض و مبلغی رابه صورت وام در نظر گرفته تابه ایثارگران آسیب دیده کوهبنان پرداخت کند. به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در دومین روز سفر به استان […]

رییس بنیادشهید گفت:علاوه بر مبلغ پیش بینی شده توسط شرکت بیمه طرف قرارداد بابنیاد، دولت مبلغی را به صورت بلاعوض و مبلغی رابه صورت وام در نظر گرفته تابه ایثارگران آسیب دیده کوهبنان پرداخت کند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در دومین روز سفر به استان کرمان وارد شهرستان زلزله‌زده کوهبنان شد و با حضور در گلزار شهدای جور به مقام شامخ شهدای این منطقه ادای احترام کرد و با جمعی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.

شهیدی همچنین در ادامه سفر به شهرستان کوهبنان با خانواده‌های شهیدان «منصور محمد حسنی، محمود توکلی و حسین محمدحسنی» در منطقه زلزله زده جور شهرستان کوهبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بازدید از منطقه زلزله زده کوهبنان ضمن گفتگو و بررسی مشکلات مردم این منطقه با جمعی از جانبازان و خانواده شهیدان «علی قهرمانی و سیدعلی توکلی» و خانواده جانباز متوفی «حسن اکبری» دیدار کرد.

معاون رئیس جمهوری در این دیدارها با ابراز خرسندی از سلامتی ایثارگران منطقه در جریان زلزله‌های مکرر منطقه کوهبنان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بازسازی و یا تعمیر منازل ایثارگران آسیب‌دیده تمهیدات لازم را اندیشیده و در کنار ایثارگران عزیز خواهد بود.

وی با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به ایثارگران عزیز گفت: ایثارگران مناطق زلزله زده با روحیه قوی و مثال‌زدنی در این آزمون الهی سربلند خواهند بود و همانند دفاع مقدس درس صبر و شکیبایی خواهند آموخت.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین در گفت‌وگویی خبری در منطقه کوهبنان گفت: هدف از سفر به مناطق زلزله زده استان کرمان بررسی وضعیت منطقه و اقدامات انجام شده و همچنین شناسایی کمبودها بود و گزارش این سفر به هیئت دولت تقدیم خواهد شد. در مورد ایثارگران آسیب دیده نیز شرکت بیمه گر در حال ارزیابی‌های کارشناسی است و خسارات عزیزان مطابق گزارش کارشناسی بیمه تا سقف ۳۵ میلیون تومان به تناسب خسارت وارده و به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به دیدارهای جداگانه خود با ۱۰ خانواده معظم شهید و ایثارگر در منطقه کوهبنان تصریح کرد: با حضور مسئولان استان، خسارت‌های وارده به این خانواده‌ها بررسی شد و مطابق گزارش‌ها و بررسی‌ها حدود ۲۴۰ منزل ایثارگران خسارت دیده که علاوه بر مبلغ پیش بینی شده توسط شرکت بیمه گر طرف قرارداد با بنیاد، دولت نیز مبلغی را به صورت بلاعوض و مبلغی را نیز به صورت وام در نظر گرفته است که به این عزیزان پرداخت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود مشکلی برای بازسازی و تعمیر منازل ایثارگران عزیز وجود نداشته باشد.