هرگونه انتقاد از ارتش و پلیس مصر با مجازات شدید مواجه می شود
هرگونه انتقاد از ارتش و پلیس مصر با مجازات شدید مواجه می شود

نمایندگان پارلمان مصر طرحی را به پارلمان ارائه می کنند که بر اساس آن قانون مجازات این کشور در خصوص اقدام علیه نظامیان مصری اصلاح شده و هرگونه انتقاد از نیروی مسلح مصر جرم شناخته شود. به نقل از الخلیج الجدید، پارلمان مصر بنا دارد طرح اصلاح قانونی را در مجلس ارائه کند که بر […]

نمایندگان پارلمان مصر طرحی را به پارلمان ارائه می کنند که بر اساس آن قانون مجازات این کشور در خصوص اقدام علیه نظامیان مصری اصلاح شده و هرگونه انتقاد از نیروی مسلح مصر جرم شناخته شود.

به نقل از الخلیج الجدید، پارلمان مصر بنا دارد طرح اصلاح قانونی را در مجلس ارائه کند که بر اساس آن هرگونه انتقاد از ارتش و نیروهای پلیس این کشور جرم شناخته شود.

شماری از نمایندگان مصر پیشنهاد داده اند که بر این اساسT قانون مجازات مصر، مجازات توهین یا انتقاد از نیروهای ارتش و پلیس را شدید تر کند. «سولاف درویش» نماینده پارلمان مصر در همین راستا تأکید کرد که توهین یا انتقاد از ارتش و نیروهای پلیس در فضای مجازی یا رسانه های مصری و تحریک افکار عمومی علیه نیروهای مسلح مصری باید با مجازات شدیدتری مواجه شود.

وی معتقد است که باید قانونی وجود داشته باشد تا از نیروهای پلیس و ارتش مصر در برابر توهین ها و توطئه ها حفاظت کند و تأکید کرد که نیروهای مسلح مصری در چهار سال گذشته به صورت روزانه کشته و زخمی داده اند.

«عبدالرحمن علی» یک عضو دیگر پارلمان مصر که مقدمات ارائه این طرح را فراهم می کند نیز تأکید کرد که باید مجازات توهین کنندگان و منتقدان ارتش و نیروهای مسلح مصر تشدید شود زیرا هر فردی که به نیروی مسلح مصر توهین کند به این کشور خیانت کرده است.

این اقدام تنها چند روز بعد از سخنرانی اخیر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهورd مصر صورت گرفته که طی آن گفته بود توهین به نهادهای امنیتی و نظامی مصر آزادی بیان نیست و خیانت به کشور به شمار می رود.

این در حالی است که نهادهای امنیتی مصر متهم به نقض مکرر حقوق بشر در سراسر این کشور هستند، بازداشت بی رویه دانشجویان و مخالفان سیاسی عبدالفتاح السیسی و پرونده سازی علیه آنها به اتهام عضویت یا همکاری با گروه های تروریستی از جمله روش های نهادهای امنیتی مصری برای حذف مخالفان السیسی است.