از سرگیری دیدارهای سیاسی در بغداد برای تشکیل ائتلاف بزرگتر
از سرگیری دیدارهای سیاسی در بغداد برای تشکیل ائتلاف بزرگتر

منابع آگاه عراقی گزارش دادند که بعد از حدود سه هفته، دیدارهای سیاسی در عراق برای تشکیل ائتلاف بزرگتر از سر گرفته شده است.  منابع آگاه عراقی گزارش داده اند بعد از حدود سه هفته توقف دیدارهای سیاسی، بار دیگر تحرکات گسترده ای در بغداد برای ایجاد ائتلاف بزرگتر در پارلمان این کشور ایجاد شده است. بر […]

منابع آگاه عراقی گزارش دادند که بعد از حدود سه هفته، دیدارهای سیاسی در عراق برای تشکیل ائتلاف بزرگتر از سر گرفته شده است.

 منابع آگاه عراقی گزارش داده اند بعد از حدود سه هفته توقف دیدارهای سیاسی، بار دیگر تحرکات گسترده ای در بغداد برای ایجاد ائتلاف بزرگتر در پارلمان این کشور ایجاد شده است.

بر اساس این خبر این تحرکات پیش از پایان کار کمیته انتخابات عراق برای شمارش نتایج انتخابات صورت گرفته است و تا کنون آراء ۱۵ استان از ۱۸ استان به پایان رسیده است و انتظار می رود تا یک هفته دیگر شمارش آراء ۳ استان باقی مانده هم به اتمام برسد.

یک مسئول عالی رتبه در ائتلاف فتح به العربی الجدید گفته که تفاهم های صورت گرفته حاکی از آن است که فتح، نصر و دولت قانون و دو حزب اصلی کردستان عراق و جریان های سنی با هم ائتلاف بزرگتر را در پارلمان تشکیل دهند و از سوی دیگر سائرون، حکمت و جریان های سنی دیگر باهم یک ائتلاف را تشکیل دهند.

این مسئول ارشد همچنین تأکید کرده که اسم های جدیدی به عنوان نخست وزیر آینده عراق مطرح شده اند که «محمد شیاع السودانی» و «فالح الفیاض» از قوی ترین گزینه ها برای نخست وزیری عراق هستند.