اسکار کیسی افلک را از اهدای جایزه حذف کرد
اسکار کیسی افلک را از اهدای جایزه حذف کرد

در حالی که کیسی افلک از حضور در مراسم اسکار امسال و اهدای جایزه به بهترین بازیگر زن محروم شد، جنیفر لارنس و جودی فاستر به جای وی این کار را انجام می‌دهند. به نقل از ورایتی، در سالی که به «سال زنان» شناخته شده اسکار امسال نیز با تغییراتی روبه رو شده است. پس […]

در حالی که کیسی افلک از حضور در مراسم اسکار امسال و اهدای جایزه به بهترین بازیگر زن محروم شد، جنیفر لارنس و جودی فاستر به جای وی این کار را انجام می‌دهند.

به نقل از ورایتی، در سالی که به «سال زنان» شناخته شده اسکار امسال نیز با تغییراتی روبه رو شده است. پس از متهم شدن کیسی افلک به سوء‌رفتار جنسی با هم‌بازی‌های زن خود، وی که سال پیش برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شده بود و باید به رسم هر سال جایزه بهترین بازیگر زن را اهدا می‌کرد، از حضور در صحنه مراسم اسکار امسال محروم شد.

به جای آن امسال اسکار چهار بازیگر زن را برای اهدای جوایز بازیگری در نودمین دوره برگزاری این مراسم انتخاب کرده است.

جنیفر لارنس و جودی فاستر برای اهدای جایزه بهترین بازیگران زن اصلی و مکمل روی صحنه می‌روند. در عین حال جین فوندا و هلن میرن نیز برای اهدای جایزه بازیگران مرد روی صحنه می‌روند.

امسال فرانسیس مک دورماند برای بازی در فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» و گری اولدمن برای بازی در نقش چرچیل در فیلم «تیره ترین ساعت» امیدداران اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر زن و مرد هستند.

به طور سنتی برندگان سال پیش جایزه همان بخش را برای جنس مختلف اهدا می‌کردند، اما در ماه ژانویه روشن شد کیسی افلک بازیگر برنده جایزه بهترین بازیگر مرد که سال پیش برای «منچستر کنار دریا» این جایزه را برده بود از حضور در مراسم و اهدای جایزه محروم شده است. او همراه تهیه کننده و فیلمبردار فیلم «من هنوز اینجام» در سال ۲۰۱۰ به این رفتار متهم شد.

زندایا، دانیلا وگا، کریستوفر واکن، کلی ماری تران، وس استودی، اما استون، ایو ماری سنت، جینا رودریگز، مارگوت رابی، لوپیتا نیونگو، کمیل نانجیانی، ریتا مورنو، لین مانوئل میراندا، متیو مک‌کانهی، نیکول کیدمن، اشلی جاد، اسکار ایزاک، تام هالند، آرمی همر، مارک همیل، تیفانی هدیش، ایزا گونزالس، گرتا گرویگ، جنیفر گارنر، گل گدوت، آنسل الگورت، لورا درن، اوژنیو دربز، وایولا دیویس، دیو چاپل، ساندرا بولاک، چدویک بوزمان، امیلی بلانت و ماهرشالا علی تاکنون به عنوان اهداکنندگان امسال معرفی شده‌اند.

مراسم اسکار ۴ مارس برابر با صبح دوشنبه به وقت ایران برگزار می‌شود.