اشتغال مولد در روستاهای مازندران تقویت می شود
اشتغال مولد در روستاهای مازندران تقویت می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر کاهش نرخ بیکاری در استان، گفت: اشتغال مولد در روستاهای مازندران تقویت می شود. علی ربیعی امروز در جلسه کارگروه اشتغال مازندران در استانداری اظهار داشت: مازندران استانی مهم از حیث سیاستگذاری و اجتماعی بوده که در جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی این استان باید برنامه […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر کاهش نرخ بیکاری در استان، گفت: اشتغال مولد در روستاهای مازندران تقویت می شود.

علی ربیعی امروز در جلسه کارگروه اشتغال مازندران در استانداری اظهار داشت: مازندران استانی مهم از حیث سیاستگذاری و اجتماعی بوده که در جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی این استان باید برنامه هدفمند داشت.

وی افزود: مازندران ظرفیت خوبی در جهت کشاورزی و دیگر زمینه‌ها دارد که جایگاه عظیم استان باید با برنامه ریزی اشتغال مولد به ویژه در روستا را حفظ و ارتقا دهیم.

ربیعی گفت: توجه و نگاه گسترده ای از سوی وزارت کار مازندران وجود دارد که نرخ اشتغال و میزان سهم استان را افزایش دادیم که در زمینه ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان و دستگاه‌های اجرایی استان اقدام شده است.

وی افزود: اشتغال واحدهایی که فعال هستند باید جدی تا رها نشود و مشکلات آنان پیگیری و رفع شود و  سامانه کارا برای اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در دستور کارقرار دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در پروژه‌ها فعال تر شوند که مقرر شد بودجه ای دراین زمینه اختصاص یابد، تصریح کرد: سیاست دولت  اشتغال فراگیر در زمینه فقرزدایی بوده و اشتغال حمایتی و مسکن و درمان از اقدامات مناسب دولت است.

ربیعی افزود: اشتغال و رفاه از دیگر وظایف ما بوده که باید ملموس‌تر شود که چند برنامه تثبیت شغل داریم و بنگاه‌های خط قرمزی استخراج شدند که بیشترین مشکل در زمینه تکنولوژی، مدیریتی، بازار مصرف، تسهیلات، مواد اولیه و سرمایه در گردش برخی از مشکلات واحدها بوده است.

وی بیان کرد: شش تا هشت سال زمان نیاز بوده تا کاهش تورم و رشد نقدینگی نقش خود را در زندگی مردم بگذارد که پیش بینی می‌کنیم ۷۴۰ میلیارد تومان برای طرح تکاپو اشتغال فراگیر مازندران در نظر گرفته شد.

وزیر کار گفت: برنامه اشتغال شغل فراگیر، روستایی، بازار کار، تا یک میلیون شغل از شش مسیر در کشور ایجاد و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و فناوری اطلاعات از مهم‌ترین شغل ایجادی در استان مازندران است.

وی گفت: برای امسال ۱۰۰ میلیار تومان برای کارورزی کشور اختصاص دادیم و در مشاغل خانگی ۱۳۰ میلیاردتومان سهم استان بود که خوب جذب شد.

ربیعی گفت: سیاست‌ها و تغییرات ساختاری باید استانداردسازی شوند تا لکوموتیو اشتغال فراگیر و فقرزدایی را به درستی حرکت دهیم و بدانیم تنها پول مشکلات را رفع نمی‌کند بلکه شیوه‌های گذشته را اصلاح کنیم.

وی گفت: یکی از سیاست بازار اشتغال ما این است مشاغل غیررسمی را رسمی کنیم سخت کوشی عقلانیت و مهربانی اشتغال را پایدار کنیم. استاندار مازندران نیز فردی جهادی هستتد که باید تعامل بیشتری با وی در جهت رفع مشکلات صورت گیرد.

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استاندار مازندران  نیزگفت:در جهت فعال‌سازی کارگروه اشتغال، ۱۷ جلسه استانی و ۱۳۲ جلسه شهرستان تشکیل شد.

حسن خیریانپور افزود: اشتغال از اولویت‌های مهم  مقام معظم رهبری است که با توجه به ظرفیت تولید و خوداشتغالی مشاغل خانگی، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت شد.

وی گفت:در جهت رفع مشکلات تفویض اختیار به مدیران تامین اجتماعی برای اقسط بیمه داده شود و طرح تشویقی برای خوش حسابان در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نیز گفت: بنگاه‌های تولیدی نقش مهمی در رونق اقتصادی جامعه دارند اما بسیاری از کارخانجات تعطیل شد و واحدهایی که به خصوصی‌سازی وخصوصی خوری تبدیل شدند فعالیت خاصی ندارند.

دریابیگی گفت: مازندران استانی محروم است که کارگران فصلی از بیمه  بنگاه‌های اقتصادی و تولید جریانات سیاسی نیستند که متاسفانه افرادی حضور پیدا می‌کنند که این کاره نیستند و قربانیان اصلی کارگران هستند.

وی بیان کرد:  ۲۴ هزار نفر در دولت گذشته از بنگاه‌های اقتصادی بازنشسته شدند که این تعداد وارد چرخه شدند اما پس از  یک ماه خارج شدند که نیاز به پیگیری دارد.