اصراری بر ماندن در معاونت اجتماعی شهرداری ندارم
اصراری بر ماندن در معاونت اجتماعی شهرداری ندارم

معاون اجتماعی شهردار تهران در نامه ای اعلام آمادگی کرده است داوطلبانه و به احترام افکار عمومی از معاونت اجتماعی برود.  سرانجام معاون اجتماعی شهردار تهران که به تازگی در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک نیز بدون رقیب پیروز شده است، در نامه ای خطاب به منتقدان حضور همزمانش در دو مسئولیت  پاسخ داده است. او […]

معاون اجتماعی شهردار تهران در نامه ای اعلام آمادگی کرده است داوطلبانه و به احترام افکار عمومی از معاونت اجتماعی برود.

 سرانجام معاون اجتماعی شهردار تهران که به تازگی در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک نیز بدون رقیب پیروز شده است، در نامه ای خطاب به منتقدان حضور همزمانش در دو مسئولیت  پاسخ داده است. او گفته است صادقانه و داوطلبانه معاونت اجتماعی را واگذار کند. او در ابتدای نامه تاکید کرده است که ریاست کمیته ملی المپیک شغل نیست.

از ابتدا هم به نظر می رسید صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک را  بر معاونت اجتماعی ترجیح می دهد، اما بی رغبت نبود در معاونت اجتماعی شهرداری هم باقی بماند. آن قدر که بی سر و صدا استفساریه ای از مجلس برای شغل نبودن ریاست کمیته ملی المپیک گرفت تا بعد از انتخابات با آن منتقدان را قانع کند و برای جبران کم کاری های احتمالی نیز  ایوبی را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرد.

به نظر می آید او پیش از برگزیده شدن در این سمت جهانی برنامه ریزی های لازم را برای این دو مسئولیت کرده بود. او برای کاهش حاشیه های احتمالی هم از مواجهه با رسانه ها پرهیز کرد و در دو برخوردی که با خبرنگاران داشت از پاسخ به پرسش های آنها خودداری کرد. هرچند رسانه های ورزشی از تعهد نامه ای خبر می دهند که از کاندیداهای دو شغله برای استعفا در زمان پیروزی گرفته شده است. اما هنوز هیچ مقام رسمی اعلام نکرده است که صالحی امیری هم این تعهد نامه را داده است یا خیر؟

شهردار تهران اما خوشبینانه امید داشت صالحی امیری که بسیار دیر مسئولیت معاونت اجتماعی را پذیرفت ماندن در شهرداری را به رفتن ترجیح دهد. برای همین در یک برنامه تلویزیونی از جانب صالحی امیری گفت که او علاقمند به  ماندن در شهرداری است. او تاکید کرده بود صالحی امیری نمی تواند همزمان در کمیته ملی المپیک مسئولیت داشته باشد زیرا طبق اعلام دکتر انصاری این مسئولیت شغل محسوب می شود. نه شخصیت های ورزشی و نه کارشناسان و نخبگان اجتماعی و فرهنگی که از مشکلات این حوزه در شهر تهران اطلاع دارند موافق حضور او در این دو مسئولیت نیستند.

صالحی امیری در یک نامه که در کانال اطلاع رسانی شهرداری تهران منتشر شده اعلام کرده است داوطلبانه از این سمت می رود. به نظر می آید شهردار تهران به احترام سخن خود باید از این پیشنهاد صالحی امیری استقبال کند .

متن یادداشت صالحی امیری بدین شرح است:

به نام خدا

دوستانه و برادرانه به همه منتقدین عزیز چند نکته را یادآوری می‌کنم:

۱) از ایجاد فضای نقد و نقادی در کشور که از ابتدا شعار و وعده ما به مردم بود و کماکان نیز به آن عهد وفاداریم، تشکر می‌کنم.

۲)بر اساس اساسنامه، ریاست کمیته ملی المپیک در ایران افتخاری بوده، شغل محسوب نمی‌شود و مانند بیش از ۱۸۰ کشور جهان یک جایگاه سیاسی بوده و هست، ولی دبیرکل به‌عنوان مدیر اجرایی از میان مدیران جامعه ورزشی انتخاب می‌گردد. هدف این کار ارتقای جایگاه کمیته در سطح ملی و جلب و جذب امکانات برای تقویت ورزش قهرمانی کشور است.

۳)تصدی این پست هیچ‌گونه منع قانونی نداشته و مغایرتی با مسئولیت اجرایی ندارد. اینجانب نیز بر اساس همین منطق و رویه کاندید شدم. (آقایان محلوجی، کلانتری و هاشمی‌طبا هم‌زمان با تصدی وزارتخانه و سازمان، ریاست کمیته المپیک را نیز بر عهده داشتند)

۴) اساساً سرمایه اجتماعی ما در دولت و شهرداری، جوانان بوده و هستند. اینجانب از ابتدا پیشتاز زمینه‌سازی برای حضور جوانان و زنان در عرصه مدیریتی بوده و هستم؛ و عمیقاً معتقدم که باید راه را برای آنان باز کرد. عملکردم در طول دوره مدیریت نیز شاهدی بر این مدعاست.

۵) کار در شهرداری امری خطیر، دشوار و پرچالش می‌باشد و حضور جوانان عزیز که انگیزه، جسارت و خلاقیت بالایی دارند در این حوزه، می‌تواند کشور را به قله توسعه و تعالی برساند.

۶) در حال حاضر هیچ اصراری بر ماندن در پست معاونت اجتماعی و فرهنگی ندارم و آمادگی دارم به احترام افکارعمومی داوطلبانه و صادقانه این پست را به جوانان حوزه فرهنگ و هنر واگذار نمایم تا بتوانند به کمک شهردار فرهیخته و شورای منتخب مردم این بار سنگین را به مقصد و مقصود برسانند.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

دوستدار شما

سید رضا صالحی امیری