اعتراض رهبران حقوق بشری باعث تغییر برنامه ترامپ شد
اعتراض رهبران حقوق بشری باعث تغییر برنامه ترامپ شد

تحریم و اعتراض به حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در افتتاحیه موزه کشته شده‌های حقوق بشر در آمریکا باعث تغییر برنامه ترامپ شد. اعتراض و تحریم باعث شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به جای شرکت در مراسم عمومی افتتاحیه موزه حقوق بشر می سی سی پی روز گذشته، شنبه در یک جمع از پیش دعوت شده […]

تحریم و اعتراض به حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در افتتاحیه موزه کشته شده‌های حقوق بشر در آمریکا باعث تغییر برنامه ترامپ شد.

اعتراض و تحریم باعث شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به جای شرکت در مراسم عمومی افتتاحیه موزه حقوق بشر می سی سی پی روز گذشته، شنبه در یک جمع از پیش دعوت شده شرکت کند.

تغییر در برنامه پس از آن رخ داد که حضور ترامپ در افتتاحیه موزه که با هدف گرامیداشت کشته شده های حقوق بشر برگزار شده انتقاداتی را از سوی  برخی افراد برجسته این جنبش مانند جان لوییس (که سابقه فعالیت در کنار مارتین لوتر کینگ را داشت) را به همراه داشت.

لوییس که قرار بود در این مراسم سخنرانی کند روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورت حضور ترامپ در این مراسم ترجیح می‌دهد که آن را تحریم کند. برخی افراد دیگر نیز به ترامپ توصیه کردند برنامه خود را تغیییر داده و در مراسم افتتاحیه شرکت نکند.

لوییس و دیگر رهبران سیاهپوست اعلام کردند که اقدامات و اظهارات ترامپ پس از ورود به کاخ سفید با ارزشهای رهبران حقوق بشر که این موزه با هدف قدردانی از آنها برپا شده در تضاد است.

لوییس و بنی تامپسون، نماینده دموکرات می‌ سی سی پی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: حضور رئیس جمهور ترامپ و سیاستهای مخرب وی توهین به افرادی است که در این موزه به تصویر کشیده شده‌اند.