افت وال‌استریت پس از خروج ترامپ از برجام
افت وال‌استریت پس از خروج ترامپ از برجام

پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد ایالات‌متحده از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود،وال‌استریت به افت خود ادامه داد، درحالی‌که سهام انرژی شروع به بالا آمدن کردند. به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد ایالات‌متحده از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود، و آن‌چه […]

پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد ایالات‌متحده از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود،وال‌استریت به افت خود ادامه داد، درحالی‌که سهام انرژی شروع به بالا آمدن کردند.

به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد ایالات‌متحده از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود، و آن‌چه بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار داشتند را تایید کرد، وال‌استریت به افت خود ادامه داد، درحالی‌که سهام انرژی که قبل از سخنرانی ترامپ به شدت سقوط کرده بودند، شروع به بالا آمدن کردند.

ترامپ در سخنرانی تلوزیونی گفت که ایالات‌متحده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، خارج می‌شود و تحریم‌هایی را بر علیه ایران باز خواهد گرداند.

زیرشاخص اس‌اندپی سقوط سنگین خود را جبران کرد و تا ساعت ۲۳:۵۵ به وقت تهران، با ۰.۱ درصد افت نسبت به معاملات دیروز، همچنان رو به رشد قرار گرفت.

تصمیم ترامپ برای ترک توافق هسته‌ای، ریسک تقابل در خاورمیانه را افزایش می‌دهد، متحدان اروپایی ترامپ را ناراحت می‌کند و عرضه بین‌المللی نفت را مختل می‌کند. ترامپ گفت که به دنبال رسیدن به توافقی جدید با ایران است.

شاخص‌های مهم سهام آمریکا که قبل از سخنرانی اندکی بهبود یافته بودند، دوباره افت کردند.

در ساعت ۲۳:۵۵ به وقت تهران، میانگین صنعتی داوجونز، ۰.۳۶ درصد افت کرد و به ۲۴۲۷۰.۳۵ واحد رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۶۶۳.۲۳ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک ۰.۲۹ درصد پایین آمد و به ۷۲۴۴.۳۱ واحد رسید.

مایکل او رورکه، استراتژیست بازار در جونز تریدینگ در گرینویچ کانکتیکات، می‌گوید: این اتفاق باعث ایجاد وضعیت نامشخص بیشتری در جهان می‌شود، اما افراد شگفت‌زده نشدند. بازارها در حال افت هستند اما خیلی هم سقوط نکرده‌ایم.