افزایش تولید خودرو با برند داخلی
افزایش تولید خودرو با برند داخلی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید براینکه جلوگیری از قاچاق کالا و قطعات، موجب اشتغالزایی و کمک به بهبود اقتصاد کشور خواهد شد، از طی مسیر این خودروسازی برای افزایش تولید خودرو با برند داخلی در سبد محصولات خود سخن گفت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرشاد مقیمی در نشست خود با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلوگیری از قاچاق کالا و قطعات را موجب اشتغال‌زایی و کمک به بهبود اقتصاد کشور دانسته و گفت: مجموعه ما روند برندسازی را در پیش گرفته و در حال حرکت به سمت افزایش تولید خودرو با برند داخلی در سبد محصولات ایران خودرو هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: بر این اساس علاه براینکه مردم نیز با مشاهده توسعه‌ای که در محصولات داخلی اتفاق افتاده است، به خرید و استفاده از خودروی داخلی تشویق خواهند شد،   در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید خودرویی با مصرف سوخت پایین نیز خودکفا شده و بیش از پیش حرکت خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به افزایش تولید این خودروسازی در دو بخش سواری و خودروهای سنگین، اظهار کرد: ایران خودرو دیزل پس از گذشت ۹ سال، توانست خط تولید اتوبوس را احیا کرده و بخشی از تولیدات خود را به شهرداری تهران اختصاص دهد. این در حالی است که وضعیت عرضه به بازار و تحویل به مشتریان نیز رو به بهبود است، به‌گونه‌ای که تعهدات معوق از رقم بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در اردیبهشت سال گذشته به حدود ۲۰ هزار دستگاه درحال حاضر رسیده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: بخشی از این معوقات مربوط به خودروهای در انتظار قیمت‌گذاری است و تعدادی از آن نیز متعلق به سبد محصولات مشترک با شرکای خارجی است که تولید آن به کندی صورت می‌گیرد. با کسر این تعداد، خودروهای معوق به کم‌تر از ۱۰ هزار دستگاه می‌رسد که با برنامه ریزی صورت گرفته تا قبل از پایان امسال، تمامی تعهدات به روز خواهد شد.

جهش تولید و افزایش کیفیت در محصولات ایران خودرو مشهود است

سردار علی مویدی خرم آبادی-رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز- در دیدار با مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه موضوع مشترکی بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایران خودرو در قاچاق قطعات خودرو وجود دارد، گفت: به منظور برخورد اساسی با این معضل اقتصادی و تجاری، موظف هستیم از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تمامی ارکان فعال در خودروسازی بهره‌مند شویم.

وی افزود: تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، در ایران‌خودرو و همچنین افزایش کیفیت در محصولات این خودروساز مشهود و محسوس است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ها و اقدامات موثر در پیشگیری از قاچاق قطعات در گذشته، تصریح کرد: امروز نیز به منظور استمرار برنامه‌های پیشین و به روز کردن آن‌ها، نشست کارشناسی برگزار و در سطح مدیریت تصمیمات خوبی اتخاذ شده است تا بتوانیم به صورت مشترک، فضای جامعه را برای افراد فرصت طلب و سودآور در امر قاچاق نا امن کنیم.

سردار مویدی خرم آبادی در پایان تاکید کرد: در زمینه پیشگیری از وقوع قاچاق بایستی به وسیله اقدامات فرهنگی و همکاری رسانه‌ها و اقدامات بازدارنده و موثر پیشگیرانه، بتوانیم میل به استفاده از قطعات قاچاق که ایمنی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، کاهش دهیم.

لازم به ذکر است که در این جلسه گزارشی از اقدامات شرکت ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش و نیز قاچاق قطعات خودرو با نام و نشان ایران‌خودرو نیز ارائه شد.

طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، ایساکو به عنوان دارنده مقام اول در میان کلیه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش برای یازده سال متوالی، اقدامات و زیرساخت‌های متعددی را در جهت ردیابی اصالت و کیفیت قطعات یدکی انجام داده است. بر این اساس، زیرساخت‌هایی همچون سیستم شناسایی و ردیابی قطعات در ساپکو، سیستم شناسایی و ردیابی در ایساکو، سیستم کنترل قطعات در مرحله ورود به ایساکو تا توزیع و سیستم مکانیزه کنترل اصالت کالا در بازار و در نهایت امکان ایجاد مکانیزم‌های دسترسی و ردیابی قطعات از سازنده تا بازار برای نهادهای نظارتی در راستای حصول اطمینان از اصالت و کیفیت قطعات یدکی برای رسیدن به کالایی اصل، با کیفیت و دارای ضمانت اجرایی به وجود آمده است.

  • منبع خبر : ایسنا